سلامت نیوز: رییس بیمارستان شریعتی گفت: بودجه كافی برای خرید تجهیزات پزشكی نداریم و با كمبود این نوع دستگاه‌ها روبرو هستیم.

دكتر احمدرضا سروش در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: گروه‌های پزشكی معمولا براساس نیاز خود درخواست‌هایی را برای خرید تجهیزات پزشكی می‌دهند كه این موضوع در كمیته تجهیزات پزشكی بیمارستان بررسی می‌شود و با توجه به بودجه بیمارستان این وسایل خریداری می‌شود.

وی تاكید كرد: وزارت بهداشت تمام تلاش خود را برای تامین تجهیزات پزشكی بیمارستان‌ها می‌كند؛ اما با توجه به تعداد زیاد بیمارستان‌های دولتی همواره كمبودهایی در این زمینه وجود دارد.

رییس بیمارستان شریعتی تصریح كرد: بیمارستان‌های دانشگاهی هیچ كشوری به همه تجهیزات پزشكی دسترسی ندارند؛ چرا كه این گونه امكانات باید براساس نیازهای واقعی مراكز درمانی مانند تعداد مراجعان آن‌ها در اختیار بیمارستان‌ها قرار گیرد؛ این در حالیست كه در ایران برخی از تجهیزات پیشرفته مانند ام آر آی و آنژیوگرافی در اختیار بیمارستان‌هایی در شهرستانها قرار می‌گیرد كه متخصصی برای استفاده از آنها وجود ندارد.

سروش درباره تجهیزات خریداری شده برای بیمارستان شریعتی، گفت: تاكنون دستگاه‌های ام آر آی، سی‌تی اسكن، آندوسكوپی و ماشین‌ بیهوشی برای استفاده در این بیمارستان‌ خریداری شده است و از ابتدای سال جاری نیز حدود دو میلیارد تومان برای تهیه تجهیزات پزشكی صرف كرده‌ایم.

وی با بیان اینكه هنوز موفق به خریداری دستگاه رادیولوژی دیجیتال و ماشین‌های بیهوشی جدید نشده‌ایم، افزود: لازم است 9 دستگاه دیالیز جدید نیز جایگزین دستگاه‌های دیالیز قدیمی این بیمارستان شود؛ اما منابع مالی برای خرید این دستگاه‌ها در اختیار نداریم و از سوی دیگر نیز دستگاه پت‌اسكن خریداری شده ولی هنوز نصب نشده است.

وی كمك خیرین و اهدای دستگاه از بیمارستانهای خصوصی به بیمارستانهای دولتی را از دیگر راههای تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستانی برشمرد و گفت: یك دستگاه لیزر برای جراحی قلب از یكی از بیمارستانهای خصوصی به بیمارستان شریعتی اهدا شده است؛ اما با توجه به آسیب دیدن این دستگاه در جریان انتقال به این مركز درمانی قرار است پس از تعمیر آن از سوی شركت سازنده، از این دستگاه برای درمان بیماران قلبی استفاده شود.

سروش در پایان درباره هزینه درمان بیماران با استفاده از این دستگاه، گفت: هزینه استفاده از لیزر برای درمان بیماریهای قلبی زیر پوشش بیمه نیست و قیمت تمام شده از بیمار گرفته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha