سلامت نیوز: حضور در کارگاه های آموزشی و کلاس های مشاوره، راهکارهای مفیدی برای مقابله با مشکل دهن بینی است.

دهن بینی یکی از مشکلاتی است که امروز دامن گیر بسیاری از افراد شده و این مشکل ممکن است پیش زمینه ای برای ایجاد مشکلات دیگر باشد. در خیلی از موارد دهن بینی افراد باعث می شود تا سرنوشت آنها با زبان دیگران تغییر بکند.

زهرا صفری فروشان کارشناس ارشد روانشناسی و پیشگیری در این باره به برنا گفت: دهن بینی ریشه در خودباوری خود شخص دارد. در واقع شخصی که که هنوز نتوانسته خود را بشناسد و درست درباره مسایل مربوط به خود تصمیم بگیرد دچار معضل دهن بینی می‌شود. این افراد با شنیدن حرف هر کسی تصمیم خود را تغییر می دهند و این امر می‌تواند آسیب‌های بزرگی به زندگی فرد بزند. به عنوان مثال فردی که متاهل است اگر بخواهد در حل مشکلات زندگی خود به حرف دیگران تکیه کند نه تنها مشکلات حل نمی شود بلکه دامنه آن وسیع تر می شود. زیرا اشخاص دیگر اطلاعات کافی از زندگی و مشکل شخص ندارند و نظری با توجه به دیدگاه خود می دهند اما خود شخص می تواند با فکر کردن و مراجعه به افراد کارشناس، مشکل را حل کند.

وی برای حل این مشکل گفت:در کشورهای دیگر از دوران کودکی خودباوری و خودشناسی به کودکان آموزش داده می‌شود. در حال حاضر هم سازمان بهزیستی از دوران ابتدایی تا دانشگاه یک سری آموزش را به کودکان و نوجوانان در این زمینه ارائه می‌دهد. البته هر چه سن فرد کمتر باشد حل این مشکل آسان تر خواهد بود.

صفری فروشان یکی از عوامل تشدید کننده مشکل دهن بینی، دخالت بی مورد دیگران را در زندگی افراد برشمرد و تاکید کرد: دخالت های بیجا می تواند به این مشکل دامن بزند. اگر فردی هم می خواهد از تجربیات و نظریات دیگران برای حل مشکل استفاده کند خوب است که آن فرد شخصی بی طرف باشد تا بهتر بتواند شخص را کمک کند. حضور در کارگاه های آموزشی و کلاس های مشاوره هم راهکارهای مفیدی برای مقابله با مشکل دهن بینی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha