جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3400

وضعیت درمان افراد مبتلا به دیابت در ایران ، روند مطلوب و قابل کنترلی ندارد و همین امر سبب شده که هزینه های درمانی ناشی از عوارض این بیماری افزایش یابد.

روند درمان دیابتی های کشور از کنترل خارج است



به گزارش سلامت نیوز دکتر اسدالله رجب در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: بر اساس تحقیقاتی که طی سالهای گذشته ، در کشور انجام شده وضعیت درمانی بیماران دیابتی مطلوب نبوده و خارج از کنترل است.

رئیس انجمن دیابت ایران با اشاره به معیارهای سازمان جهانی بهداشت و تحقیقاتی که در شهرهای قزوین و ابهر انجام شده است، گفت: نتایج این تحقیقات نشان داد که درمان بیش از 99 درصد دیابتی ها خارج از کنترل است و این امر باعث می شود که دچار عوارض ناشی از این بیماری شوند.

وی، دلیل اصلی این مشکلات را در نبود آموزش و امکانات دانست و افزود: نبود لوازم مورد نیاز در منازل افراد دیابتی برای کنترل قند خون، باعث شده این قبیل افراد نتوانند کنترلی در روند درمان بیماری خود داشته باشند.

دکتر اسدالله رجب هزینه درمان عوارض ناشی از دیابت را بیش از یک هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در یک بررسی که 5 سال قبل صورت گرفت، هزینه درمان دیابتی ها بیش از 900 میلیارد تومان برآورد شد که قطعاً این میزان بعد از گذشته 5 سال، افزایش زیادی یافته است.

رئیس انجمن دیابت ایران، تعداد بیماران دیابتی کشور را حدود 4 میلیون نفر دانست که بیش از 5 درصد جمعیت ایران را شامل می شوند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha