سلامت نیوز: حجت الاسلام بنی صدر گفت: طبیعی است که در ذهن هر نوجوان یک سری سوالات پیش می آید، اما لزومی ندارد که والدین پاسخگوی تمامی این سوالات باشند.

حجت الاسلام سید علی بنی صدر، محقق و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با برنا در خصوص بلوغ زودرس و نحوه پاسخگویی به سوالاتی که در این زمینه از طرف فرزندان پیش می آید، گفت: این مساله در جامعه امروز یک مساله اجتناب ناپذیر است، یعنی سن آموزش و سن آشنایی با این مسایل در جامعه امروزی خیلی کمتر از قدیم شده و دانش آموزان و دانشجویان ما در این زمینه تفاوت های عمیقی با گذشته دارند.

وی در مورد نحوه مدیریت کردن این مبحث، توضیح داد: ابتدا اینکه نباید همه چیز فدای فرزندان شود و لزومی به برقراری تعامل با فرزند برای مدیریت این مساله نیست. طبیعی است که در ذهن هر نوجوان یک سری سوالات پیش می آید، اما هیچ الزامی وجود ندارد که والدین پاسخگوی این سوالات باشند.

بنی صدر همچنین اظهار داشت: سن این مطلب متفاوت است، گاهی صحبت از یک کودک 9 ساله است، گاهی در مورد یک فرزند 12- 13 ساله بحث می کنیم و گاهی صحبت از فرزندان بزرگتر است. به طور مثال، پسری که در آستانه بلوغ است و از سن 11- 12 سال عبور کرده، مناسب و متعادل است که برادر بزرگتر در این خصوص با وی صحبت کند و این مسایل را برایش توضیح دهد. به این دلیل که معمولاً برادران با یکدیگر رابطه ای دوستانه دارند و این معذوریت ها و محدودیت ها نسبت به برادر کمتر می شود.

وی تاکید کرد: بعد از برادر، پدر خانواده می تواند مساله را مدیریت کند و رابطه ای صمیمانه با فرزند خود ایجاد کند و تا حدی که رفع کنجکاوری کرده باشد مسایل را برایش بازگو کند تا کودک حس کند، پدرش دوست اوست و اگر در آینده مساله ای برایش پیش آمد، می تواند به پدر بگوید.

محقق و مدرس دانشگاه تاکید کرد: در خصوص دختران نیز به همین ترتیب، یعنی ابتدا در اولویت اول خواهر بزرگتر، بعد دوستان نزدیک که دارای حسن اخلاق هستند و در آخر، مادر می تواند مسایل را در حد نیاز برایش توضیح دهد. زیرا اگر این مسایل در آستانه بلوغ کنترل نشود، ممکن است افراد دچار مشکلات عدیده ای شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha