سلامت نیوز: مدیرعامل مؤسسه کهریزک با انتقاد از کمبود متخصصان سالمندی در کشور گفت: یکی از مشکلاتی که طی این سال‌ها منجر به عدم خدمات‌رسانی به سالمندان شده، کمبود متخصصان در این حوزه بوده است؛ به طوری که بر اساس آمار برای هر یک میلیون سالمند، یک متخصص سالمندی وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حسن احمدی مدیرعامل مؤسسه کهریزک در نشست خبری خود به مناسبت روز جهانی سالمندان اظهار داشت: پس از تأسیس آسایشگاه کهریزک توسط حکیم‌زاده و ارائه خدمات به سالمندان، امروزه شاهد افزایش خدمات‌رسانی به این افراد هستیم.

وی تصریح کرد: آسایشگاه کهریزک با داشتن 40 هکتار و 180 هزار مترمربع، به بیش از یک هزار و 750 سالمند، معلول و مددجو خدمات‌رسانی می‌کند که خدماتی که در این مجموعه ارائه می‌شود، استانداردهای لازم را دارد.

احمدی ادامه داد: در سطح دنیا 700 میلیون سالمند وجود دارد که این آمار رو به افزایش است؛ در کشور ما نیز جمعیت سالمندی حدود 5 میلیون نفر است که این آمار در کشور ما به سرعت در حال افزایش است.

مدیرعامل مؤسسه کهریزک اضافه کرد: باید با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی، خانواده‌ها را به سمتی سوق داد که سالمندان خود را در منزل نگهداری کنند و چنانچه سالمندی دارای مشکلات عدیده‌ای بود، او را به آسایشگاه ببرند.

وی افزود: باید به جای بردن سالمندان به آسایشگاه، برنامه‌ریزی کرد تا سیستم درمان به منزل سالمند آورده شود که با این نگاه می‌توانیم خدمات‌رسانی به این قشر را افزایش دهیم.

احمدی از راه‌اندازی آسایشگاه کهریزک محمدشهر استان البرز خبر داد و گفت: این مؤسسه در چند ماه آینده فعالیت خود را به طور جدی آغاز خواهد کرد؛ در این مرکز سه نوع خدمات ویژه از قبیل مراقبت در منزل، مراقبت در مرکز و ویزیت روزانه ارائه خواهد شد.

مدیرعامل مؤسسه کهریزک با انتقاد از کمبود متخصصان سالمندی در کشور بیان کرد: یکی از مشکلاتی که طی این سال‌ها منجر به عدم خدمات‌رسانی به سالمندان شده، کمبود متخصصان در این حوزه بوده است؛ به طوری که بر اساس آمار برای هر یک میلیون سالمند، یک متخصص سالمندی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha