سلامت نیوز: رییس انجمن علمی جراحی زانو تاکید کرد: سن ابتلا به آرتروز زانو در كشور پایین آمده و به سنین 40 تا 50 سالگی رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، محمد راضی رییس انجمن علمی جراحی زانو، آرتروسكوپی و آسیب‌های ورزشی  افزود: مشكلات مربوط به مفصل زانو در كشور بسیار شایع است.
 
این متخصص ارتوپدی ادامه داد: بیماری‌های زانو، علت‌های متفاوتی دارند كه از آن جمله می‌توان به آسیب‌های حاد در ورزش، تصادفات و حوادث دیگر اشاره كرد. اما از این میان، ساییدگی زانو و آرتروز بویژه درسنین بالای65 سال آمار قابل توجهی دارد.

وی درباره علت‌های ابتلا به آرتروز زانو توضیح داد: عواملی چون اضافه وزن، شیوه‌های ناصحیح زندگی، عادات حركتی غلط روزمره، بویژه در زنان خانه‌دار، كجی‌ها و اختلالات اندامی مانند داشتن پای پرانتزی، می‌توانند در ایجاد و تشدید آرتروز زانو دخیل باشند.

این فلوشیپ جراحی زانو،آرتروسكوپی و آسیب‌های ورزشی، با بیان این مطلب كه آرتروز زانو در زنان ایرانی بسیار شایع است، اظهاركرد: البته این بیماری تنها مختص زنان خانه‌دار نیست و در میان زنان شاغل نیز مشاهده می‌شود.

راضی در پاسخ به این سوال كه آیا بالا رفتن از پله نیز می‌تواند موجب تشدید این بیماری شود، گفت: به این خاطر كه كشور ما نیمه كوهستانی است، هم آن‌هایی كه در روستاهای دامنه‌ای زندگی می‌كنند باید مرتبا از سراشیبی عبور كنند و هم آن‌هایی كه ساكن شهرهای بزرگ هستند، به این خاطر كه اكثر آپارتمان‌های ما آسانسور ندارند، باید هر روز از چندین پله بالا و پایین بروند. این عامل مهم، می‌تواند در تشدید آرتروز موثر واقع است.

رییس انجمن علمی جراحی زانو، آرتروسكوپی و آسیب‌های ورزشی، در ادامه به فرارسیدن «روز سالمند » اشاره كرد و گفت: پوكی استخوان، یك مساله جدی است كه باید بیش از پیش به آن توجه و به عنوان یك پروژه ملی به آن نگاه شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha