سلامت نیوز: موسوی چلک گفت: خطرات فرهنگی و اجتماعی که دانش‌آموزان را تهدید می‌کند، همیشه یک قدم جلوتر از اطلاعات خانواده‌ها است.

سید حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با برنا درباره خطراتی که دانش‌آموزان را تهدید می‌کند، اظهار داشت: مزاحمت‌های خیابانی از جمله خطراتی است که دانش آموزان به ویژه دانش آموزان مقطع راهنمایی و دبیرستان را تهدید می کند.

وی با بیان اینکه نوع پوشش، واکنش و برخورد دانش‌آموزان می‌تواند در این مسأله تأثیرگذار باشد، تصریح کرد: دانش اموزان باید این نوع مشکلات خود را با والدین و اولیای مدرسه در میان بگذارند.

رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با بیان اینکه پنهان کردن این نوع موضوعات، گاهی منجر به برقراری روابط پنهانی می شود که می تواند تبعات منفی را در بر داشته باشد، تصریح کرد: خانواده ها و اولیا باید زمانی که دانش آموزان، آنها را در جریان مزاحمت های خیابانی قرار می دهند، رفتار درستی داشته باشند. چراکه سرزنش کردن و رفتارهای نادرست، باعث می شود نوجوان و جوان دیگر آنها را در جریان مشکلات خود قرار ندهند.  

بیش از 50 درصد بلوتوث‌ها، غیر اخلاقی است
موسوی چلک با تأکید بر اینکه خانواده و اولیای مدارس باید مسایل روز جامعه را بشناسند، گفت: یکی از نگرانی ها در این باره این است که خطرات فرهنگی و اجتماعی که دانش آموزان را تهدید می کند، همیشه یک قدم جلوتر از اطلاعات خانواده ها است.

وی همچنین با اشاره به شیوع استفاده تلفن همراه توسط دانش آموزان خاطرنشان کرد: بیش از 50درصد بلوتوث ها غیر اخلاقی است و گاهی مواقع برخی اتفاقات از همین مساله شروع می شود، در واقع وقتی خودمان این فضارا ایجاد کنیم، به طور طبع فضای تهدید هم برایمان ایجاد می شود.

این کارشناس اجتماعی با اشاره به برخی راهکارها در این باره تصریح کرد: خانواده ها و اولیای مدارس و حتی دانش اموزان باید اطلاعات خود را در زمینه مسایل اجتماعی افزایش دهند، مسوولان نیز با برگزاری اردوها، جلسات آموزشی و نمایشگاه‌هایی با این رویکرد به دانش آموزان اطلاعات درست داده شود.

فرزندانمان را به سبک امروز جامعه تربیت کنیم
وی با بیان اینکه نظارت صحیح والدین به پیشرفت های تحصیلی دانش آموزان کمک می کند، بیان کرد: همچنین والدین می توانند با ایجاد فضای با نشاط در خانواده خطرات ناشی از این مسایل را در نوجوانان کاهش دهند.

موسوی چلک با تأکید بر اینکه فرزندان باید به سبک روز جامعه تربیت شوند، اظهار داشت: خانواده ها باید در اعتماد به فرزندان خود حد تعادل را حفظ کنند، چرا که هم اعتماد زیاد و سخت گیری زیاد نتیجه منفی دارد.

وی با بیان یانکه سبک زندگی امروزه با گذشته متفاوت است گفت: در گذشته صمیمت و فضای با نشاط در خانواده ها بیشتر بود اما امروزه این مسأله در خانواده ها کمرنگ شده و نوجوانان و جوانان به دنبال شادی های زودگذر و کاذب می روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha