سلامت نیوز: مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر از اعطای وام بلاعوض 5 تا 10 میلیون تومانی جهت ارتقای سمن‌ها خبر داد.

محمدصادق فتح‌الهی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حمایت ستاد از سازمان‌های مردم‌نهاد تاکید کرد: کمک به مراکزی که به علت سیستم اداری قادر به دریافت مجوز نبوده‌اند یک وظیفه اداری است، به گونه‌ای که با ارتقاء هر سمن از درجه 3 به درجه 2 پنج میلیون تومان وام بلاعوض و از درجه 2 به درجه یک هفت میلیون تومان وام بلاعوض و در صورت فراهم کردن استانداردهای مورد تایید بهزیستی 10 میلیون تومان وام بلاعوض دریافت می‌کنند.

فتح‌الهی با بیان اینکه تسهیلاتی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در جهت افزایش تعداد مراکز ترک اعتیاد قانونی اعطاء می‌شود به اجرای برنامه تسهیل و روان‌سازی صدور مجوز برای ارتقای کیفی سمن‌ها اشاره کرد.

وی همچنین افزود: «شبکه ملی نظارت بر سمن‌ها» در کمیته تخصصی سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد با ریاست دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزیر کشور به زودی با دریافت مجوز از این وزارتخانه آغاز به کار می کند.

به گفته فتح‌الهی، شبکه ملی نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد متشکل از تشکل‌های بزرگ درمانی است و با عضویت سازمان‌های مردم‌نهاد به صورت دموکراتیک با فعالیت نماینده هر استان برنامه‌های نظارت بر سازمان های مردم نهاد ترک اعتیاد را سازماندهی می‌کند تا یک برنامه دیگر نظارتی مکمل نظارت دیگر دستگاه‌های متولی باشد.

وی با بیان اینکه تعداد کارشناسان بهزیستی در هر استان اندک است، افزود: کارشناسان بهزیستی به دلیل تعداد اندک، توانایی نظارت بر تمام تشکل‌ها را ندارند، لذا از هر تشکل نیروهای دیگری گذاشته می‌شود تا وظیفه نظارت را تکمیل کنند و این وظیفه را از سازمان‌های متولی به عنوان یک سمن برعهده بگیرند.

منبع: ستاد مبارزه با مواد مخدر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha