سلامت نیوز: مطالعات نشان می‌دهد 30 درصد از مراقبت‌های پزشکی داده شده به بیماران در آمریکا غیرضروری هستند. گاهی اوقات هم این مراقبت‌ها برای سلامتی مضر هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، چندین دهه است که انجام مراقبت‌های بیش از اندازه از بیماران که توسط پزشکان تجویز می‌شوند، عاملی مهم در افزایش سرسام‌آور هزینه‌های درمانی است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، مطالعات نشان می‌دهد 30 درصد از مراقبت‌های پزشکی داده شده به بیماران در آمریکا غیرضروری هستند. گاهی اوقات هم این مراقبت‌ها برای سلامتی مضر هستند.

در شایع‌ترین مورد می‌توان به افراط در رژیم غذایی پزشکی تجویز شده به فرد به منظور از بین بردن کالری‌های اضافه بدن وی اشاره کرد. نتیجه این تحقیقات نشان می‌دهد برطرف کردن افراط موجود در این برنامه‌ها در موفقیت فرد برای کاهش دادن وزن نقش مهمی ایفا می‌کند.

بسیاری از پزشکان دلیل تجویز مراقبت‌های بیش از حد و در اغلب اوقات غیرضروری از بیماران مانند انجام آزمایشات زیاد و تکراری را این گونه عنوان می‌کنند: عدم اختصاص دادن وقت کافی به یک بیمار موجب می‌شود آنان به آزمایشات بیشتری روی آورده و یا به متخصصان دیگر مراجعه کنند.

گروهی دیگر هم متهم شدن به عدم توجه به بیماران از سوی آن‌ها را دلیل این امر می‌دانند. بنابراین برای مثال، پزشک برای بیماری که یک کبودی جزیی در ناحیه پیشانی دارد، سی تی اسکن را به منظور معاینه کامل عصبی تجویز می‌کند.

بسیاری از این متخصصان معتقدند که قوانین تصویب شده به منظور جلوگیری از تجویز مراقبت‌های غیر ضروری نتیجه معکوس دارند، چون بسیاری از این قوانین، خود نادانسته بر انجام آزمایشات و درمان‌های بیشتر تکیه دارند.

بسیاری از بیماران دلیل تجویز‌های غیرضروری پزشکان را کسب درآمد بیشتر توسط آنان می‌دانند. اما این مطالعات نشان می‌دهد فقط 3 درصد از این پزشکان در تجویزهای تکراری خود اهداف اقتصادی را دنبال می‌کنند.

نتایج این پژوهش حاکی از آن است بسیاری از پزشکان احساس می‌کنند بر روی یک تردمیل قرار دارند و این احساس عدم ثبات و همچنین ترس از تشخیص نادرست آن‌ها را به امتحان کردن تمامی فرمول‌های پزشکی وادار می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha