سلامت نیوز: معاون اجرایی مرکز توسعه شبکه وزارت بهداشت گفت: سازمان تامین اجتماعی 40 هزار دفترچه بیمه پزشک خانواده در عرض 9 ماه صادر کرده است که اگر همین روند ادامه یابد حدود 50 تا 60 سال طول می‌کشد که برای 28 یا 29 میلیون نفر دفترچه بیمه پزشک خانواده صادر شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، داوود مقیمی دیشب در برنامه نبض شبکه خبر سیما درباره روند صدور دفترچه‌های بیمه طرح پزشک خانواده اظهار داشت: من که کارمند وزارت بهداشت هستم اگر 5 روز حقوقم دیر داده شود در زندگی به مشکل می‌خورم اما حقوق پزشکان طرح پزشک خانواده در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور که دارای مطب بودند و هر شب درآمد نقدی هم داشتند تاخیر داشته است.
 
مقیمی تصریح کرد: تا به امروز در شهر کنارک در استان سیستان و بلوچستان سازمان تامین اجتماعی 5 میلیون و 600 هزار تومان پرداخت کرده است اما در خوزستان و چهارمحال و بختیاری هیچ پرداختی نداشتیم.

وی ادامه داد: مسئولان بیمه تامین اجتماعی می‌گویند باید سرتیم پزشک خانواده معرفی شود تا قراردادها توسط سرتیم امضا و به سازمان تامین اجتماعی داده شود که تا به حال این کار صورت نگرفته است. اما سوال اینجاست اگر این اتفاق نیفتاده است این 5 میلیون و 600 هزار تومان به چه کسانی پرداخت شده است؟
 
مقیمی گفت: سازمان تامین اجتماعی در شهرکرد با یک تیم پزشکی 3 ماه پیش قرارداد بسته است و تا به امروز هیچ پرداختی نداشته است.
 
وی یادآور شد: در خوزستان و در سطح 6 شهر، تعداد جمعیت تحت پوشش ما 134 هزار و 23 نفر است در حالی که تعداد دفترچه صادر شده تامین اجتماعی 29 هزار دفترچه است. همچنین در کنارک 23 هزار و 425 نفر جمعیت تحت پوشش سامانه سلامت تشکیل شده و تعداد دفترچه صادر شده توسط سازمان تامین اجتماعی 3 هزار و 385 نفر است.
 
معاون اجرایی مرکز توسعه شبکه وزارت بهداشت با بیان اینکه تا به امروز فرم دفترچه ارجاع به سطح 2 و 3 هنوز چاپ نشده است ادامه داد: برنامه پزشک خانواده یک برنامه‌ای است که تمام سطوح را باید پوشش دهد ولی بنا به دلایلی که در جلسه کارشناسی هم اعلام شد باید سازمان تامین اجتماعی با سرتیم قرارداد ببندد.
 
مقیمی گفت: دوشنبه هفته گذشته فرماندار شهرکرد جلسه‌ای گذاشت تا تعامل سازمان‌های بیمه و دانشگاه‌های علوم پزشکی را برقرار کند اما تنها نماینده‌ای که علناً نمی‌پذیرد که مطابق نظر جمع عمل کند نماینده سازمان تامین اجتماعی است و این نماینده به صراحت اعلام کرد از 2 میلیون و 500 هزار تومان یک میلیون و 430 هزار تومان به پزشکان خواهد رسید و با این پول هیچ پزشک بخش خصوصی حاضر نمی‌شود دو شیفت 4 ساعته صبح و بعد از ظهر در طول ایام هفته مسئولیت سلامت 2 هزار و 500 نفر را برعهده بگیرد.
 
وی افزود: این در حالی است که در برنامه پزشک خانواده پایش عملکرد داریم که اگر پزشکی عملکرد مناسبی نداشته باشد 20 درصد کمتر دستمزد می‌گیرد. سوال اینجاست هیچ فردی حاضر نمی‌شود به عنوان سرتیم با این شرایط قرارداد ببندد.
 
معاون اجرایی مرکز توسعه شبکه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در سطح یک این مشکلات وجود داشت ولی با این وجود توانستیم تعدادی تیم سلامت را شکل دهیم اما در سطح 2و 3 ارجاع که قرار نبود وزارت بهداشت سرتیم معرفی کند و سازمان‌های بیمه پذیرفتند و امضا کردند که به متخصصانی که بر اساس نظام ارجاع و پزشک خانواده همکاری می‌کنند 2.4K بپردازند که تا امروز بر اساس مستندات موجود حتی یک قرارداد هم با پزشکان سطح دو و سه منعقد نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha