عدم تناسب میان رشد تولید ثروت و رشد توقعات افراد جامعه به خصوص جوانان و همچنین افزایش نابرابری و عدم وجود عدالت اجتماعی، مهم ترین عوامل بروز فقر محسوب می‌شود.

سوء مدیریت باعث بروز فقر در جامعه می‌شود

به گزارش سلامت نیوز دکتر سید هادی معتمدی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هیچ یک از وزارتخانه ها و ارگانها به طور مستقیم رابطه ای با فقر ندارند اما عملکرد نادرست هر کدام از آنها به نوعی منجر به تولید فقر اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، عاطفی و... می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی، فقر را یکی از عوامل اصلی بروز آسیبهای اجتماعی دانست و خاطر نشان کرد: چنانچه نتوانیم با برنامه ریزی درست و مناسب در جهت کاهش فقر در جامعه اقدام کنیم در این صورت شاهد افزایش آسیبهای اجتماعی نیز خواهیم بود.

به گفته وی، رشد نرخ بیکاری و سیاستها و مدیریت نادرست دولت در گذشته و حال نیز منجر به ایجاد فقر در جامعه می شود.

معتمدی گفت: عدم اعلام نرخ واقعی بنزین، نان و... از سوی دولت باعث می شود افراد نیازمند و زیر خط فقر جامعه، یارانه بنزین افراد ثروتمند را پرداخت کنند و همین امر منجر به این امر می شود که ثروتمندان هر روز غنی تر و نیازمندان نیز هر روز در فقر خود بیشتر غوطه ور شوند.

مدیرکل سابق دفتر آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: تعیین تعداد افراد زیر خط فقر و همچنین میزان درآمدی که در هر استان به عنوان خط فقر محاسبه می شود برعهده وزات رفاه است و این وزارتخانه باید برای برنامه ریزی، ارائه راهکار و سیاستگذاری در خصوص کاهش فقر، آمار واقعی را اعلام کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی گفت: جامعه ما اقتصاددانان زیادی دارد که مسئولان می توانند برای ارائه راهکار کاهش فقر، از معلومات آنان بهره بگیرند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha