سلامت نیوز: مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد با بیان اینکه 244 کمپ ترک اعتیاد مجوزدار در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: هیچ مرکز ترک اعتیاد در کشور بدون مجوز بهزیستی مجاز به فعالیت نیست.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد با بیان اینکه 244 کمپ ترک اعتیاد مجوزدار در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: هیچ مرکز ترک اعتیاد در کشور بدون مجوز بهزیستی مجاز به فعالیت نیست.

دکتر فرهاد اقطار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به روش‌های غیرمجاز ترک در این کمپ‌ها اظهار کرد: سگ درمانی، ترس درمانی، آویزان کردن، کتک درمانی از جمله روش‌های غیرمجاز و آسیب‌زایی است که در این مراکز اعمال می‌شود، ضمن اینکه از دیگر مشکلات این کمپ‌ها انتقال بیماری‌هایی مانند هپاتیت و ایدز به معتادان در حال ترک است.

آمار دقیقی از مراکز ترک اعتیاد غیرمجاز نداریم

وی در ادامه با بیان اینکه بهزیستی توان برخورد با کمپ‌های غیرمجاز را ندارد، عنوان کرد: بهزیستی ارگان نظارتی نیست و آمار دقیقی از مراکز ترک اعتیاد غیرمجاز در دست ندارد.

مدیرکل دفتر پیشگیری ودرمان اعتیاد سازمان بهزیستی افزود: مراکز سم‌زدایی و درمانی سرپایی می‌توانند با مجوز وزارت بهداشت و درمان فعالیت کنند اما مراکز اقامتی برای فعالیت نیاز به مجوز سازمان بهزیستی دارند.

اقطار همچنین اظهارکرد: برخی مراکز و کمپ‌های ترک غیرمجاز نمی‌خواهند قانونی باشند و می‌خواهند با نفوذ به اهرم قدرت شاخص‌های استاندارد را پایین بیاورند اما سازمان بهزیستی اصرار دارد طبق دستورالعمل مجوز دهد و حمایت‌های بیمه‌ای از مراکز مجوزدار به عمل می‌آورد، کمپ‌هایی که تمایل به گرفتن مجوز دارند می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی سازمان برای گرفتن مجوز اقدام کرده و از حمایت‌های سازمان برخوردار شوند.

«اظهارات افراد خارج از دبیرخانه ستاد، مندرج در سایت الزاماً به معنای موضع رسمی ستاد مبارزه با موادمخدر نمی باشد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha