سلامت نیوز: مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کمبودریز مغذی ها را شایع ترین مشکل تغذیه ای در میان کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر زهرا اباصلتی با اشاره به این که بر اساس تحقیقات انجام شده آهن، روی، ویتامین D و کلسیم از جمله شایعترین کمبود ریز مغذی ها در میان کودکان و نوجوانان است، اظهار داشت: کاهش سیستم ایمنی بدن  و احتمال افزایش ابتلا به بیماری ها، کاهش قدرت فراگیری، کوتاه ماندن قد و اختلال در رشد و بلوغ از جمله عوارض کمبود ریز مغذی ها در میان کودکان و نوجوانان به شمار می رود.

وی استفاده از غذاهای آماده، افزایش مصرف میان وعده های ناسالم همچون  کیک و بیسکوئیت،کاهش مصرف میوه و سبزی و غذاهای سالم را از علل کمبود ریز مغذی ها برشمرد و افزود: کودکان و نوجوانان باید مواد معدنی و ویتامین های مورد نیازشان را با تغذیه از مواد طبیعی مانند شیر و دیگر لبنیات، میوه و سبزیجات تازه، مواد پروتئینی مانند مرغ، ماهی، گوشت و تخم مرغ، نان و غلات به دست بیاورند.

مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نقش وعده غذایی صبحانه را در تامین ریز مغذی های بدن کودک موثر عنوان کرد و تاکید کرد: والدین می توانند با  گنجاندن انواع گروه های غذایی به افزایش توانایی های جسمی و ادراکی کودک و همچنین تامین ریز مغذی های ضروری بدن فرزند خود کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha