سلامت نیوز: رییس شورای سالمندان سازمان بهزیستی كشور گفت: در حال حاضر 12 هزار سالمند كه 7 درصد سالمندان كشور را شامل می شوند، تنها زندگی می كنند.

حسین نحوی‌نژاد روز شنبه به مناسبت 9 مهر روز سالمند در گفت وگو با ایرنا افزود: 37 درصد سالمندان كشور دچار اختلالات روحی و روانی هستند و این اختلالات شامل افسردگی و اضطراب ویژه است و البته این میزان در ایران نسبت به نرم جهانی جایگاه بهتری را دارد.

وی اضافه كرد زنان سالمند ‌آسیب پذیرتر از مردان سالمند هستند كه معلولیت، بیوه‌گی، جدا شدن، دسترسی كمتر به منابع، برخورداری كمتر از تحصیلات و حمایت‌های اجتماعی از دلایل بالاتر بودن درصد معلولیت در برابر مردان است.

نحوی نژاد با تاكید بر لزوم توجه بیشتر به گروه‌های پرخطر سالمندان، افزود: افراد بسیار پیر بالای 90 سال، سالمندانی كه تنها زندگی می‌كنند، زنان سالمند بیوه و مجرد، سالمندانی كه در خانه سالمندان زندگی می‌كنند، سالمندانی كه فرزند‌ ندارند و سالمندانی كه از بیماری مزمن رنج می‌برند و سالمندانی كه در‌آمد كافی ندارند شامل این دسته می‌شوند و نیاز به توجه و رسیدگی بیشتری دارند.

نحوی نژاد افزود: شاخص سلامت عمومی در میان سالمندان از میانگین یك تا ده در سطح 5 قرار دارد و میزان رضایت از زندگی آنها 67 درصد به بالا است و 20 درصد سالمندان هم به میزان كم و خیلی كم از زندگی‌شان راضی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha