سلامت نیوز: مصرف روزانه آسپرین خطر از دست دادن بینایی و اختلالات چشمی را به دنبال دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، افرادی که روزانه آسپرین مصرف می‎کنند، 2 برابر بیش از سایرین در معرض دژنراسیون ماکولا قرار دارند. این بیماری نوعی عارضه پیری است و مربوط به از دست دادن بینایی چشم است.

تحقیقات نشان می‌دهد مصرف آسپرین به صورت مستقیم سبب از دست دادن بینایی نمی‌شود اما اختلالات چشم را تشدید می‌کند. مصرف این مسکن برای افرادی که مبتلا به دژنراسیون ماکولا هستند، توصیه نمی‌شود.

دژنراسیون ماکولا یا تباهی لکه زرد، شایع‌ترین علت کوری در افراد مسن است. در این بیماری ماکولا یا لکه زرد تخریب می‌شود. دژنراسیون ماکولا بر دو نوع است: خشک و تَر. نوع خشک شایع‎تر بوده و حدود 90 درصد بیماران به این نوع مبتلا می‌شوند. نوع تَر معمولا با کاهش دید شدیدتر و جدی‌تری همراه است. این بیماری یکی از عوامل از دست دادن بینایی افراد بالای 60 سال است.

بر اساس گزارش زی نیوز، مصرف آسپرین باعث بروز نوع تر (wet) و مراحل آخر این بیماری می‌شود. نوع خشک این بیماری و یا مراحل اولیه پیدایش آن بر اثر مصرف آسپرین به وجود نمی‌آید.

آسپرین برای بیماران قلبی-عروقی تجویز می‌شود. این افراد باید توجه داشته باشند فواید این دارو مهم‌تر از خطرات احتمالی آن در از دست دادن بینایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha