سلامت نیوز: دانشمندان فرایندی را كشف كرده اند كه در آن سلول های سالم مغز، سرطانی می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، پژوهشگران دانشگاه كالیفرنیا در سان فرانسیسكو دریافتند در محفظه ای از سلول هایی كه تومورهای سرطان مغز الیگوداندروگلی از آن به وجود می آیند، معمولا تقسیم نامتقارن صورت می گیرد و در آن سلول به دو بخش نامساوی تبدیل می شود،مانند تولد نوزادان دوقلو كه چهره و سرنوشت متفاوت دارند.

زمانی كه این سلول های طبیعی و سالم به سلول های سرطانی تبدیل می شوند به جای تولید دوقلوهای همسان، با تغییر سیستم، سلول شروع به تقسیم های نامتقارن می كنند.

كلودیا پتریش مجری این تحقیقات گفت: این اتفاق پیش از شكل گیری تومورها روی می دهد و می تواند موقعیتی را برای دخالت در روند شروع سرطان فراهم كند.

پتریش و همكارانش از موش های دست ورزی شده استفاده كردند تا پروتئینی موسوم به NG2 كه مسئول كنترل این روند است ، شناسایی كنند. آنها در تلاش برای ارایه شیوه هایی هستند كه این فرایند را تنظیم می كنند.چنین شیوه ای می تواند راهی برای مبارزه با تومور مغزی الیگوداندروگلی و شاید دیگر تومورهای سرطانی باشد.

تومور مغزی الیگوداندروگلی در بین سرطان های مغز غیر عادی است چرا كه اغلب به داروهای شیمی درمانی واكنش نشان می دهد.با این حال این تومور غالبا به شكلی كه در برابر شیمی درمانی مقاوم است، عود می كند و نیازمند جراحی های مكرر می شود.

نتایج این تحقیقات در نشریه Cancer Cell منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha