سلامت نیوز: محققان شیوه نوینی برای خلع سلاح ویروس ایدز دریافتند. در این روش ویروس از محتوای كلسترولی اش جدا و این امر موجب می شود توانایی آن برای فریب سیستم ایمنی و مبتلا سازی بدن غیرفعال شود.

به گزارش دیلی میل، این یافته ها می تواند مانع عمده پیش روی ارایه واكسن های ضد ایدز را بردارد و راه را برای تولید داروهای جدید بگشاید.

دیوید گراهام استادیار پاتولوژی مولكولی دانشگاه جان هاپكینز گفت: ویروس تغییر یافته ایدز نمی تواند سیستم ایمنی را از پا درآورد اما موجب می شود سپر دفاعی بدن به شیوه طبیعی عمل كند.

به گفته وی ویروس ایدز خاصیتی دارد كه موجب می شود واكنش سیستم ایمنی از بین برود و ازاین رو نمی توان واكسنی برای آن تولید كرد .

تحقیقات پیشین حاكی از آن بود كه زمانی كه سلول های ایمنی (گلبول های سفید) محتوای كلسترولی خود را از دست می دهند ویروس ایدز دیگر نمی تواند آنها را مبتلا و عفونی كند.

محققان دانشگاه جان هاپكینز دریافتند پوشش ویروسی كه اطراف ژنوم ایدز را پوشانده و از آن محافظت می كند غنی از كلسترول است. از این رو تلاش كردند دریابند آیا ویروس ایدز نیز اگر كلسترول خود را از دست بدهد باز هم می تواند سلول را مبتلا كند یا خیر.

نتایج این تحقیقات در نشریه Blood منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha