سلامت نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد استعمال دخانیات و تغییر سبک زندگی را از اصلی ترین علل کاهش سن ابتلاء به بیماری های قلبی و عروقی عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر محمد عباسی با اشاره به اینکه استعمال دخانیات مهمترین عامل در بروز بیماری های قلبی و عروقی است و  با استعمال هر سیگار بیش از 50 ماده سمی وارد بدن فرد می شود، گفت: برای ‌افرادی هم كه در معرض دود سیگار قرار می گیرند خطر بروز بیماری های قلبی و عروقی افزایش می یابد.

استادیار قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شایع ترین نوع بیماری های قلبی را گرفتگی عروق کرونر در افراد عنوان كرد و افزود: رژیم غذایی نادرست ،استرس،  استعمال دخانیات (‌سیگار و قلیان )، افزایش سن، سابقه خانوادگی، جنس،  فشار خون بالا، چاقی و دیابت از جمله عوامل گرفتگی عروق در افراد به شمار می رود.

وی با بیان این كه بیماری های قلب و عروق نخستین عامل مرگ و میر در كشور و جهان به شمار می رود، گفت: با تغییر الگوهای نادرست تغذیه و استفاده از میوه و سبزی، گوشت سفید و ماهی در رژیم غذایی، انجام ورزش های منظم هوازی ( حداقل 45دقیقه در روز ) همچون دوچرخه سواری و پیاده روی تند  و ‌شنا می توان  دو تا سه برابر ریسك بروز بیماری های قلبی و عروقی را كاهش داد.

رئیس مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی بیمارستان امام رضا (ع) سنین 55 سال برای خانم ها و 45 سال برای آقایان را ابتدای خطر بروز بیماری های قلبی و عروقی اعلام كرد و افزود: افراد با مراجعه منظم به پزشك ، كنترل فشار خون و تشخیص به موقع بیماری های احتمالی می توانند از عوارض و بروز این بیماری پیشگیری كنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این که بیمارستان امام رضا (ع) تمامی اعمال جراحی قلب که در دیگر مناطق جهان انجام می شود صورت می گیرد، اظهار داشت: در حال حاضر با اجرای طرح های توسعه ای و تجهیز بخش های تخصصی قلب، تعداد عمل های آنژیو گرافی از 75 تا 100 عمل به 450 عمل و عمل های جراحی قلب نیز به 170 مورد رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha