سلامت نیوز: نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود امکانات سخت افزاری در بیمارستانهای دولتی، میزان رضایتمندی مردم از این مراکز پایین است لذا اجرای طرحها در راستای افزایش کیفیت خدمات ضرورت دارد.

حسن تامینی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ارتقاء کیفیت در بخش بهداشت و درمان اظهار داشت: در سالهای گذشته بیمارستانها در راستای تکریم ارباب رجوع اقدام به اخذ ایزو (ISO) کردند اما از آنجایی که این ایزو (ISO) تعاریف محدودی در بخش بهداشت و درمان دارد، آن طرح موفقیت نسبی به همراه داشت.

تامینی با تاکید بر این‌که در هیچ کشوری بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به روش موجود در ایران اداره نمی‌شود، اظهار داشت: این ادغام در بعضی بیمارستانها نارضایتی و نگرانی مردم را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا بیمار را در اختیار یک دانشجو پزشکی قرار نمی‌دهند، گفت: نداشتن تخصص کافی این دانشجویان در بسیاری موارد، بیمار را متحمل هزینه‌های غیرضروری آزمایش، رادیولوژی و ... می‌کند.

تامینی اجرایی شدن تیم ارجاع (پزشک خانواده) را یکی از طرحهای موثر در ارتقاء کیفیت خدمات درمانی در کشور عنوان کرد.

به گفته وی تاکنون علاوه بر کلیه روستاهای کشور در سه استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری به صورت پایلوت این طرح اجرا شد که متاسفانه چندان موفق نبوده است.

وی عدم اختصاص بودجه مناسب را یکی از عوامل اصلی کند اجرا شدن طرح مذکور عنوان کرد و گفت: بر اساس شرایط موجود احتمالا تا دو سال آینده طرح ارجاع به طور کامل اجرا نخواهد شد.

وی در خصوص بیمه‌های تکمیلی بیمه طلایی فرهنگیان که از تمدید قرارداد خود با برخی از مراکز درمانی امتناع کرده‌اند، اظهار داشت: تعرفه‌هایی که امسال به سازمانهای بیمه‌گر ابلاغ شد نظر بخش خصوصی را جلب نکرده و معتقدند که حداقل افزایش قیمت باید 15 درصد باشد در غیر اینصورت بخش خصوصی ورشکست خواهد شد.

وی تصریح کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این رابطه پیگیر است تا تعرفه به نوعی ابلاغ شود که بخش خصوصی کمتر آسیب ببیند و در صورت عدم توافق، سوبسیدهایی در این راستا در نظر گرفته شود.

وی تلفیق بخش خصوصی و دولتی را یکی از چالش‌های این بخش دانست و افزود: تفاوت فاحش در پرداخت این دو بخش مردم را دچار دوگانگی می‌کند از طرفی برخی از پزشکانی که در هر دو بخش شاغلند برای جبران مابه‌التفاوت این پرداختی‌ها اخلاق حرفه‌ای خود را نادیده می‌گیرند.

تامینی خاطرنشان کرد: در لایحه برنامه پنجم آمده است که بخش خصوصی و دولتی از هم جدا شود و شاغلان بخش خصوصی در مراکز دولتی کار نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha