سلامت نیوز :دبیر کمیته ملی شیر مدارس کشور گفت:با همکاری معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و خزانه داری کل کشور50 میلیارد تومان اعتبار برای شیر مدارس تامین شد و تا پایان هفته همه مطالبات کارخانه های شیر را پرداخت می کنیم .

 
آقای کریمیان در گفتگو با واحد مرکزی خبر ،افزود: تا پایان اردیبهشت امسال در برخی مدارس کشور شیر توزیع می شد و این مطالبات از آن زمان تاکنون پرداخت نشده بود.

وی با اشاره به ادامه توزیع شیردرمدارس در سال تحصیلی جدید اضافه کرد: برای توزیع شیر در همه مدارس230 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده ایم که شروع برنامه ما به ابلاغ و تامین اعتبار مورد نظر منوط است.

آقای کریمیان گفت: اگر همه اعتبار پیش بینی شده در اختیار ما قرار گیرد آمادگی داریم همه دانش آموزان در مقاطع ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه را تحت پوشش توزیع شیر قرار دهیم اما اگر اعتبار کافی در اختیار ما قرار نگیرد اولویت توزیع شیر ابتدا در مدارس ابتدایی و سپس در مدارس راهنمایی و متوسطه خواهد بود.

وی افزود: سرانه شیر هر دانش آموزسالانه 14 کیلوگرم درنظر گرفته شده است و برنامه ما برای توزیع شیر در مدارس70 نوبت و هر نوبت 200 سی سی شیر است که معمولا هفته ای سه بار توزیع می شود.

آقای کریمیان همچنین گفت: تغذیه رایگان در مدارس مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در حال اجراست و در آن اقلامی مانند خشکبار، کلوچه و میوه میان دانش آموزان این مناطق توزیع می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha