سلامت نیوز: نتایج یك مطالعه جدید تایید می‌كند كه اگر كودكان شب‌ها زودتر به رختخواب بروند و صبح‌ها نیز زودتر از خواب بیدار شوند، كمتر دچار اضافه وزن شده و از نظر جسمی فعال‌تر خواهند بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان دانشگاه استرالیایی جنوبی در این مطالعه ساعت خواب و بیدارشدن 2200 كودك را ثبت كردند. این كودكان در گروه سنی 9 تا 16 ساله بودند و وزن آنها در مدت مطالعات اندازه‌گیری شده و مورد مقایسه قرار گرفت.

براساس گزارش روزنامه دیلی اكسپرس، در این بررسی‌ها میانگین ساعت خواب و بیداری كودكانی كه زود به رختخواب می‌رفتند به ترتیب 9.20 شب و 7 صبح و همچنین میانگین ساعت خواب و بیداری كودكانی كه دیر به رختخواب می‌رفتند، به ترتیب 10.40 شب و 8.20 صبح بود.

متخصصان در پایان بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدند كودكانی كه شب‌ها دیر می‌خوابند 1.5 برابر بیشتر در معرض چاقی هستند. همچنین این كودكان دو برابر بیشتر با مشكل بی‌تحركی مواجه می‌شوند و 2.9 برابر بیشتر مقابل تلویزیون یا رایانه می‌نشینند. آنها همچنین مدت زمان بیشتری را به بازی‌های رایانه‌ای اختصاص می‌دهند.

پزشكان همواره تاكید می‌كنند: كودكانی كه كمبود خواب دارند از جنبه‌های مختلف به سلامت خود آسیب می‌رسانند و مشكلات جسمی و روانی پیدا می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha