سلامت نیوز: امیر فرهنگ پارسا متخصص قلب و عروق گفت: هورمون‌های زنانگی به‌ویژه هورمون استروژن که یک هورمون زنانه است، از بروز بیماری تنگی عروق کرونر جلوگیری می‌کند.

امیر فرهنگ پارسا متخصص قلب و عروق در گفت‌‎وگو با برنا اظهار داشت: بیماری‌ تنگی عروق کرونر در زنان دیرتر از مردان رخ می دهد، به طوری که می‌توان گفت سن ابتلا به بیماری‌های قلبی در زنان بعد از دوران یائسگی 10 سال دیرتر از مردان است.

این متخصص قلب و عروق با اشاره به این مطلب که مهم‌ترین دلیل کاهش بیماری های فلبی در زنان نسبت مردان، ترشح هورمون‌های زنانه است، ادامه داد: هورمون‌های زنانگی به‌ویژه هورمون استروژن که یک هورمون زنانه است، از بروز بیماری تنگی عروق کرونر جلوگیری می کند.

پارسا افزود: میزان سن ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در مردان حدود 55 تا 65 سال بوده و این در حالی است که آمارها نشان می دهد میزان سن ابتلا به بیماری تنگی عروق کرونر در کشور در حال کاهش است که مهمترین علت آن را می توان استرس های اجتماعی و افسردگی عنوان کرد.

این متخصص قلب و عروق اظهار داشت: عوامل متعددی روند تنگی عروق کرونر را سرعت می بخشند که به این عوامل، فاکتورهای خطرساز قلبی، عروقی گفته می شود. به طوری که این فاکتورها شامل عوامل ژنتیکی، سیگار کشیدن، دیابت، فشار خون بالا، تغییر شیوه زندگی و تغذیه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha