سلامت نیوز: محمد جواد زمانی گفت: اگر قرار باشد شهری داشته باشیم که در آن کودکان احساس آرامش کنند، باید برنامه‌های تربیتی برای کودکان با توجه به ذوق و سلیقه آنها در شهر داشته باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل  از برنا، محمدجواد زمانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: هر جشنواره‌ای كه با هدف و ساز و کار مشخص باشد، قطعا می‌تواند تاثیرگذار باشد.

به گفته زمانی اگر جشنواره به اهداف و تعاریفی که برای خود در نظر گفته، دست یابد قطعا خروجی آن جشنواره نیز معقول خواهد بود؛ به ویژه اینکه اگر این جشنواره در ارتباط با کودکان باشد.

وی با اشاره به رویکرد ویژه این جشنواره نسبت به موضوع «شهر دوست‌دار کودک» و مولفه‌های چنین شهری اظهار كرد: جشنواره‌ای که به کودکان اختصاص داشته باشد قطعا تاثیرات چشم‌گیری در دست‌یابی به اهداف جمهوری اسلامی ایران در آینده خواهد داشت.

این نماینده مجلس تصریح کرد: باید وسایلی برای سرگرمی کودکان و همچنین وسایلی برای تربیت این گروه سنی همراه با آموزش و تفریحات سالم كه در قد و قواره آن نسل باشد، فراهم کنیم.

وی ادامه داد: باید ببینیم کودکان به چه چیزی علاقه دارند و از همان علایق استفاده کنیم. می‌توانیم در عین استفاده از این علایق کودکان، فکر و استعداد آنها را نیز پرورش دهیم و همان‌طور که آنها را سرگرم و شاد می‌کنیم برای آینده نیز آماده کنیم.

زمانی در رابطه با نظر برخی از کارشناسان کودک در رابطه با برخی محدودیت‌های موجود برای ایجاد فضای مورد علاقه کودکان نیز گفت: فکر نمی‌کنم در رابطه با فضای شاد، رنگ و موسیقی که مورد علاقه کودکان است محدودیتی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha