سلامت نیوز: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دستگاه‌ها برای کاهش آلودگی هوا خیلی ضعیف عمل کرده‌اند، گفت: با وجود شن‌های روان در کشور، عرصه زندگی بر مردم تنگ شده و گاهی اوقات با ورود این شن‌ها امکان بیرون آمدن مردم از خانه سلب می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدعلی میرخلیلی در گفت‌وگو با فارس در خصوص عملکرد دستگاه‌های مختلف برای کاهش آلودگی هوای امسال اظهار داشت: در مجموع سازمان محیط زیست رشد خوبی داشته است منتهی موضوع آلودگی شهر تهران و شهرهای صنعتی یک بُعد مسئله است چرا که در بقیه کشور، ذرات معلق و گرد و غباری که در استان هرمزگان و نوار ساحلی خیلج فارس و دریای عمان وجود دارد مسائلی را به وجود آورده که سازمان محیط زیست باید نگاه جامعی به آن داشته باشد.

حجت‌الاسلام میرخلیلی افزود: سازمان محیط زیست می‌تواند با همکاری وزارت کشاورزی، سازمان جنگل‌ها و مراتع و منابع طبیعی برای رفع گرد و غبار که در نوار مرزی وجود دارد، به وظیفه خود عمل کنند بنابراین برای کاهش آلودگی هوا خیلی ضعیف عمل شده است و کار خاصی در این زمینه انجام نشده است.

برای کاهش شن‌های روان اعتبار قابل توجهی در نظر گرفته شود

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه شن‌های روان عرصه زندگی را بر مردم تنگ کرده است، گفت: گاهی اوقات با ورود شن‌های روان امکان بیرون آمدن مردم از خانه سلب می‌شود.

حجت‌الاسلام میرخلیلی عنوان کرد: در مناطق مرزی کشور وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها و مراتع باید اعتباراتی در جهت احداث درختانی که جلوی ذرات معلق و شن‌های روان را می‌گیرد، مالچ‌پاشی و ایجاد پوشش‌های گیاهی در نظر بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید نگاه جامع و دقیقی در زمینه کاهش شن‌های روان داشته باشد و اعتبار قابل توجهی باید در این زمینه در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha