سلامت نیوز: دفع سموم از طریق پوست آن هم به وسیله پدهایی که به کف پا چسبانده می‌شود به هیچ وجه امکان پذیر نیست و هیچ پایه علمی ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا،تبلیغات گیاهان دارویی و محصولات بهداشتی و آرایشی که بر پایه عصاره‌های گیاهی و گیاهان دارویی ساخته می‌شوند این روزها به وفور در سایت‌ها، ایمیل‌ها و شبکه‌های اینترنتی به چشم می‌خورد و جالب این جا است که برخی از این آگهی‌ها مدعی‌اند که مجوز بهداشت هم دارند؛ادعایی که بارها توسط مسوولان مربوطه در وزارت بهداشت رد شده است.

با این حال تبلیغات دفع سموم بدن با استفاده از محلول و پد‌های گیاهی آن هم از طریق کف پا، انگار از باقی تبلیغات پر طرفدارتر است. شیوه کار این محصولات هم به این صورت است که قبل از رفتن به رختخواب یک پد را در كف پای خود قرار می‌دهید تا همه سموم مضر را از بدنتان خارج کند و احساس شادابی و نشاط كنید.

جالب این جا است که تنها از طریق کف پا قرار است جریان خون بهتر داشته و به تناسب اندام و زیبایی خود نیز كمک می‌کنید!

شاهین آخوندزاده معاون پژوهشی دانشکده علوم پزشکی تهران در این باره به برنا گفت: این ادعا که در قالب این تبلیغات مطرح می‌شود کاملا بی‌معنی است. به طور کلی دفع سموم از طریق پوست آن هم به وسیله پدهایی که به کف پا چسبانده می‌شود به هیچ وجه امکان پذیر نیست و هیچ پایه علمی ندارد.

وی با اشاره به این که 99درصد محصولاتی که توسط شبکه‌های ماهواره‌ای در ایران تبلیغ می‌شود کاملا جعلی است گفت:بسیاری از محلول‌ها و مواد وقتی در مجاورت هوا و رطوبت قرار می‌گیرند تغییر رنگ می‌دهند و بدیهی است که این تغییر رنگ ناشی از دفع سموم نیست و صرفا یک تغییر رنگ شیمیایی است.

وی در پایان درخصوص ادعای برخی از این محصولات در مورد داشتن مجور بهداشت هم افزود: این ادعا جعلی است و صحت ندارد.

با این حال خرید و فروش این محصولات به راحتی انجام می شود و بعد از پرداخت 20هزار تومان با پست به در منزل متقاضی فرستاده می‌شود و معمولا در بسته‌های ده تایی به فروش می‌رسد!

هر چند که هیچ اطلاعی از صحت ادعاهای مطرح شده در این آگهی ها وجود ندارد اما برخی از افراد تنها با اتکا به ادعاهای مطرح شده در این آگهی‌ها اقدام به خرید محصولات می‌کنند و بی‌صبرانه منتظر تنیجه می‌مانند. نتیجه‌ای در اکثر مواقع هیچ گاه فرا نمی‌رسد.

سوال این جا است که با توجه به آسیب‌های فراوانی که توسط برخی از این محصولات به افراد وارد شده چرا هیچ اقدام جدی درباره ساماندهی و جمع آوری آنها صورت نمی‌گیرد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha