سلامت نیوز: مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: سالانه 100 تن ‌آلاینده به هوای تهران وارد می‌شود که به کشته شدن 4 هزار نفر می انجامد؛ البته باید اضافه کنم شنیدن این آمارها برای برخی مسئولان عادی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، صدرالدین علی‌پور اظهار داشت: اعتقاد جدی داریم که معاینه فنی خودروها باید یک‌ ساله باشد اما با توجه به وضع موجود به دو ‌ساله بودن معافیت خودروها از معاینه فنی نیز قانع شده‌ایم و امیدواریم نمایندگان مجلس هر چه زودتر تغییر این قانون را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره با این‌که یک میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو مشمول این قانون می‌شوند، اعلام کرد: سالانه 100 تن ‌آلاینده به هوای تهران وارد می‌شود که به کشته شدن 4 هزار نفر بر اثر آلودگی هوا می انجامد و البته باید اضافه کنم شنیدن این آمارها برای برخی مسئولان عادی شده است!

اگر معاینه فنی جدی گرفته نشود شرایط بحرانی‌تر و وخیم‌تر می‌شود

علی‌پور از معاینه فنی به عنوان یک ابزار مهم کنترلی به منظور آلودگی هوا نام برد و اظهار داشت: اگر این ابزار جدی گرفته نشود شرایط بسیار بحرانی‌تر و وخیم‌تر از این‌که هست، خواهد شد و این در حالی است که تصویب قانون معافیت 5 ساله خودروهای صفر کیلومتر از معاینه فنی تمام معادلات را به هم ریخت.

وی با بیان این‌که با اجرای این قانون مراجعه به مراکز معاینه فنی بسیار محدوده شده، تصریح کرد: در شرایطی که تصادفات رانندگی مربوط به معضل فنی خودروها در کشور سالانه 3 هزار کشته به همراه دارد، شهروندان باید به این باور برسند که معاینه فنی برای سلامت خود و خانواده‌شان ضروری است.

کاهش مراجعه به مراکز معاینه فنی از 350 هزار خودرو به 270 هزار خودرو

علی‌پور اطمینان از ایمنی خودرو را از نتایج انجام معاینه فنی دانست و گفت: نقص یک قطعه یا سیستم خودرو می‌تواند لطمات جبران ‌ناپذیری به همراه داشته باشد، در صورتی که با مراجعه به مراکز معاینه که هزینه و وقت چندانی از شهروندان نمی‌گیرد می‌توان از وقوع بسیاری از حوادث رانندگی جلوگیری کرد.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در پایان خاطرنشان کرد: آمار مراجعه به مراکز فنی در 5 ماهه سال جاری 270 هزار دستگاه خودرو بوده، در حالی که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 350 هزار دستگاه خودرو بود که این کاهش 23 درصدی از آثار و تبعات اجرای قانون معافیت 5 ساله خودروهای نو از انجام معاینه فنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha