یکشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 34124
سلامت نیوز: عضو انجمن گوش گلو و بینی ایران گفت: ابتلا به پیرگوشی در کشور رو به افزایش است و حتی سن آن نیز پایین تر آمده است بهترین درمان آن هم استفاده از سمعک است.

ابراهیم رزم پا در گفت‌وگو با فارس یا بیان اینکه مردان بیشتر از زنان دچار پیرگوشی می شوند اظهار داشت: پیرگوشی یک افت شنوایی تدریجی است که با افزایش سن اتفاق می‌افتد و در واقع یک نوع معمول از کم شنوایی حسی عصبی بوده که منجر به اختلال شنوایی دائم می‌شود و اغلب مردم به وجود آن آگاه نیستند.

وی افزود: قرار گرفتن در معرض سر و صدا، افزایش سن، بالا رفتن فشار خون، استرس زیاد، مصرف برخی داروها و عوامل ارثی باعث پیرگوشی می‌شوند.
       
رزم پا تصریح کرد: دشواری در تشخیص اصوات به ویژه اصوات زیر مثل حرف (س)، مشکل‌بودن فهم مکالمات، وزوز گوش و سرگیجه از نشانه‌های ابتلا به پیرگوشی است.

وی با بیان اینکه افراد پیرگوش صدای مردها را بهتر از زنان می‌شوند گفت: افراد مبتلا به پیرگوشی معمولاً عنوان می‌کنند که گفتار را می‌شنوند ولی در فهمیدن آن مشکل دارند.البته همه این نشانه‌ها توانایی‌های فرد را کاهش می‌دهد و روی کیفیت زندگی وی تأثیر می گذارد.
       
رزم‌‌پا یادآور شد: بهترین راه درمان پیرگوشی استفاده از سمعک است که بیمار باید برای ارزیابی میزان افت شنوایی به یک اودیولوژیست مراجعه کرد. مفیدترین کاری که یک شنوایی‌شناس می‌تواند برای افراد با مشکل پیرگوشی انجام دهد سمعک‌ها و برنامه های توانبخشی است. همچنین از جمله برنامه های توانبخشی برای این افراد مشاوره، تجویز سمعک، تجویز وسایل کمک شنیداری و مهارت‌های افزایش ارتباط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha