یکشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 34125
سلامت نیوز: نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس با انتقاد از این که بر واردات دام‌های زنده به کشور نظارت نمی‌شود، گفت: ورود این دام‌های قاچاق سلامت سایر دام‌های کشور را به خطر می‌اندازد و موجب شیوع بیماری‌های دامی و انسانی می‌شود. صمد فدایی در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان این که درباره واردات قاچاق دام زنده از وزیر جهاد کشاورزی سئوالی را در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مطرح کرده است، گفت: واردات دام زنده وضعیت سختی را برای دامداران داخلی به‌وجود آورده است.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این دام‌ها منشأ بیماری‌های دامی و انسانی هستند و ورود قاچاق آنها از مبادی شرقی کشور موجب شیوع انواع بیماری‌ها در میان دام‌ها می‌شود.

وی با انتقاد از این که نظارتی بر واردات دام قاچاق وجود ندارد، واردات دام را در انحصار سازمان دامپزشکی کشور برشمرد و یادآور شد: ستاد مبارزه با واردات قاچاق کالا در این باره مسئولیتی ندارد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم افزود: به علت ضعف نظارت و بی‌توجهی سازمان دامپزشکی کشور به موضوع واردات دام قاچاق، دام‌ها دچار بیماری‌های خطرناک و برخی از آنها تلف شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha