سلامت نیوز: مدیر گروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی بر شروع پیشگیری از بیماری های قلبی از درون خانه ها تاکید کرد.

 به گزارش سلامت نیوز، دکتر افشین دلشاد تصریح کرد: هدف از این  پیام  این است که، دریابیم هر فردی که می تواند از طریق یادگیری درباره عوامل خطر بیماری های قلبی و رعایت اصول بهداشتی لازم در برابر کنترل و کاهش بار این بیماری ها موثر باشد و یک تغییر مختصر در رفتارهای فردی و خانوادگی می تواند تا حد زیادی از این بیماری های قلبی پیشگیری کند.

وی خاطر نشان كرد: بر این اساس باید بیاموزیم که مصرف دخانیات در خانه ها ممنوع است، در خانه باید مواد غذایی سالم وجود داشته باشد، همه افراد خانواده باید از فعالیت بدنی مناسب برخوردار باشند و همگی به واسطه برخورداری از مراقبت های بهداشتی مناسب، فشار، ‌قند و چربی خون متعادل داشته باشند.

به گفته وی ناراحتی در قفسه سینه بین دو سینه و یا پشت جناق سینه، ‌احساس درد در نواحی بازوها، پشت گردن، فک یا سر معده و تنگی نفس از نشانه های هشدار دهنده حمله قلبی به شمار می رود و ضعف و خستگی غیر قابل تو جیه، اضطراب یا عصبانیت غیر معمول، سوء‌هاضمه یا درد ناشی از نفخ، عرق سرد، تهوع، استفراغ، سبکی سر و سنکوپ و شوک از دیگر نشانه های آن است.

وی تاکید کرد: ‌سلامت قلب می تواند در خانه ای سالم به دست بیاید و دنیای سالم از خانه های سالم ساخته می شود بنابراین باید خانه خود را محلی برای یک زندگی حمایت کننده از سلامت و قلب سالم بنا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha