سلامت نیوز: یک متخصص ارتوپدی با بیان اینکه کیف‌های کوله پشتی هیچ تاثیری در ایجاد گودی کمر ندارند، گفت: کوله پشتی بهترین نوع کیف‌ها است اما شرط عمده این است که وزن استاندارد آن رعایت شود.

دکتر محسن سعادت جو در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: حداکثر وزن کوله پشتی برای سنین 10 تا 12 سال 2.5 کیلو است و برای افراد 12 تا 16 سال این وزن می‌تواند تا 3.5 کیلوگرم افزایش پیدا کند.

این فلوشیپ جراحی ستون فقرات و دیسک در ادامه گفت: تسمه‌های کوله پشتی نباید به حدی بلند باشد که به اصطلاح از حداکثر محل تلاقی مهره‌های ناحیه پشت و کمر پایین‌تر بیاید. به عبارت دیگر نباید هیچ فشاری به مهره‌های کمر وارد کند.

دکتر سعادت جو با تاکید براینکه استفاده از کوله پشتی‌ها نسبت به کیف‌های دستی مزایای نسبتا بیشتری دارد و کیف‌های دوشی بعد از کوله پشتی در مرحله دوم اولویت قرار دارند، گفت: کیفهای دستی موجب بروز فشردگی در ناحیه دست و گردن می‌شوند به همین دلیل استفاده از کوله پشتی‌ها ارجح‌تر از استفاده از کیفهای دستی است.

وی افزود: کیف‌های دستی به علت آویزان شدن از دست، اعصاب ناحیه گردن را به تدریج آزرده می‌کند و این اتفاق در کودکانی که گردن کوتاه‌تر و فیزیک قوی ندارند، بیشتر رخ می‌دهد.

این متخصص ارتوپدی اظهار داشت: کوله پشتی بهترین نوع کیف است ولی شرط عمده این است که وزن استاندارد آن رعایت شود. آخرین قسمت کوله پشتی از حد محل تلاقی مهره‌های پشتی کمر پایین نیاید و روی مهره‌ها فشار نیاورد.

وی تصریح کرد: افزایش وزن غیرمعقول در کوله پشتی دانش آموزان به دلایل نوع برنامه‌های درسی یا نوع کتاب‌ و دفاتری که استفاده می‌کنند موجب افزایش فشار روی ستون فقرات، تغییر شکل آنها و ایجاد آزردگی در فرد می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه کیف‌های کوله پشتی هیچ تاثیری در ایجاد گودی کمر ندارند، اظهار داشت: معمولا عوارض کوله پشتی قابل برگشت است و با متوقف شدن استفاده ناصحیح از آن، عوارض آن هم متوقف خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha