یکشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 34136
سلامت نیوز: شما همیشه فکر میکنید سالم بودن خرج بسیاری دارد اما باید بگوییم که میشود با هزینه های کم و یا شاید به طور کاملا رایگان به سلامتی کامل دست یابید.
به گزارش البرز نیوز، ما همیشه به دنبال راه های سلامت ماندن هستیم اما این راه ها گاهی اوقات بسیار خرج دارند مانند:ثبت نام در باشگاه های ورزشی،ویزیت دکترهای متخصص ولی ما میتوانیم با انجام یکسری کارها سلامتی خود را با کمترین هزینه به دست آورده و آن را حفظ کنیم.

1- ورزش در خانه
 
گر بودجه شما به ثبت نام در باشگاه های ورزشی با دستگاه های مدرن نمی رسد میتوانید با انجام یکسری حرکات ورزشی ساده در خانه به همان مقدار به سلامتی خود کمک کنید.شما میتوانید برنامه هایی مانند:پیاده روی یا دوچرخه سواری را برای اوقات فراغت خود اجرا کنید.این کارها بدون هزینه و یا با هزینه ای بسیار کم شما را سلامت نگه میدارند.

 
2- تهیه لیست غذایی سالم:
 
این کار کمک میکند تا شما به طور منظم از غذاهای سالم استفاده کنید.اگر نمیخواهید پولی بابت کتاب های اشپزی پرداخت کنید،میتوانید به راحتی و فقط با جستجو در اینترنت به این هدف خود برسید.مطمئن باشید که میتوانید به لیستی از غذاهای سالم برسید.

3- نفس عمیق بکشید
 
کشیدن نفس عمیق کاملا مجانی بوده و همیشه نیز در دسترس است.آیا میدانستید همین کار آسان و رایگان باعث افزایش سلامتی شما می شود؟محققان به این نتیجه رسیده اند که عادت کردن به کشیدن نفس عمیق میتوانند در شرایط های سخت مانند:استرس،اضطراب زیاد به کمک شما بیاید.سعی کنید تکنیک نفس عمیق کشیدن را یاد بگیرید تا بتوانبد از این موهبت الهی برای سلامتیتان استفاده کنید.

4- با دوستانتان ارتباط بیشتری داشته باشید:
 
گذراندن وقت با دوستان میتواند بسیار برای روحیه شما خوب باشد.تحقیقات نشان میدهد افراد ی که قدرت اجتماعی بالایی دارند و راحت تر با دیگران ارتباط برقرار میکنند به طور متوسط بیشتر از افراد عادی عمر میکنند.ارتباط و گذران زمان با دوستان میتواند به سلامتی شما کمک به سزایی کند.

 
5-آب زیاد بنوشید
 
یکی از ارزان ترین و راحت ترین روش های افزایش میزان سلامتی استفاده زیاد از مایعات است.یکی از این مایعات که از همه ارزان تر و سالم تر است آب میباشد.از آن جا که هیچ حد و مرزی برای نوشیدن آب موجود نیست،پس صبر نکنید تا تشنه تان بشود و مداوم آب بنوشید.با نوشیدن زیاد آب بدن شما انرژی بیشتر دارد و غذای شما بهتر هضم میشود.جایگزین کردن مایعات شیرین با آب هم به جیب شما هم به سایز دور کمرتان کمک میکند.
 
6- از محصولات خانگی مصرف کنید
 
این گزینه بیشتر به امکانات شما بستگی دارد اگر شما محلی دارید که میتوانید در آن چیزی بکارید پس حتما این روش را امتحان کنید.به جای اینکه از میوه های مختلف و گرون قیمت استفاده کنید میتوانید در خانه خود به کشت سبزیجات و بعضی میوه ها بپردازید.این کار هم سالم تر و هم مطئن تر است.
 
7- حمام کنید
 
این کاری ست که به طور معمول هر روز یا هر دو روز انجام میدهید.اما آیا میدانستید که حمام کردن جدای از تمیز شدن چقدر برای سلامتی شما مفید است؟گذراندن مدت نه چندان زیاد در یک حمام داغ میتواند ذهن شما را باز کند و به شما آرامش ببخشد.این کار همچنین میتواند خستگی را از بدن و عضلاتتان خارج کند و درد ها را تسکین ببخشد.
 
8-بیشتر بخوابید
 
اگر شما روزانه کمتر از هشت ساعت میخوابید،بستن چشمان و استراحت دادن به آنها میتواند یکی از بهترین و البته ارزان ترین راه ها برای افزایش میزان سلامتی شما باشد.خوابیدن به میزان لازم میتواند قدرت یادگیری شما را افزایش دهد،کمک کند تا قلبی سالم تر داشته باشید و عمری طولانی تر را برای شما رقم خواهد زد.
 

9-پروتئین مصرفی را کنترل کنید
 
سعی کنید مقدار پروتئینی که روزانه مصرف میکنید را تحت کنترل خود داشته باشید.استفاده بیش از حد از پروتئین ها میتواند شما را در خطر چاقی و مشکلات سلامتی دیگری قرار دهد.اگر نگران ان هستید که انرژی کافی برای انجام کارهای روزانه را ندارید،ما به شما پیشنهاد میکنیم از غذا هایی که پروتین لازم را برای شما فراهم میکنند استفاده کنید مانند:لوبیا و ماست و غیره.

منبع: البرز نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha