سلامت نیوز: رئیس انجمن داروسازان قزوین گفت: تأخیرهای طولانی مدت سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت مطالبات جامعه پزشکی برخی داروخانه‌های این استان را در معرض ورشکستگی و تعطیل قرار داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محسن پور هاشمی، در آستانه برگزاری همایش بیمه سلامت، چالش‌ها و چشم‌اندازها گفت: مهمترین و بزرگترین معضل صنف داروسازان و داروخانه‌داران کشور عدم پایبندی سازمان‌های بیمه‌گر به تعهدات خود در پرداخت به موقع مطالبات داروخانه‌ها است.

وی افزود: یکی از این سازمان‌ها، بیمه تأمین اجتماعی است که از طرفی بیشترین جمعیت بیمه شده در استان را دارا است از طرف دیگر این سازمان تأخیر قابل توجهی را در پرداخت بدهی‌های خود به اعضای جامعه پزشکی دارد.

عضو هیئت مدیره نظام پزشکی قزوین با انتقاد از انعقاد قراردادی یکطرفه از سوی سازمان‌های بیمه‌گر با داروخانه‌ها، اظهار کرد: این سازمان‌ها قراردادی را به داروخانه‌ها ارائه می‌دهند که در آن بیشتر حقوق خودشان در نظر گرفته شده و شرایط عادلانه‌ای ندارد و داروخانه‌ها چنانچه از پذیرش این قرارداد امتناع کنند تعداد زیادی از مراجعان خود را از دست می‌دهند و عملاً دچار ضرر می‌شوند.

وی اضافه کرد: تا هفته اول شهریور هیچ پولی بابت نسخه‌های ارائه شده از سوی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌های استان قزوین پرداخت نشده بود در حال حاضر نیز تعداد زیادی از داروخانه‌ها مبالغ مختلفی از سازمان‌های بیمه‌گر طلب دارند که تاریخ پرداخت آنها هنوز مشخص نیست.

پورهاشمی عنوان کرد که داروخانه‌ها برای سفارش داروهای جدید باید از بانک‌ها وام‌های کلان با سود بالا دریافت کنند تا کمبود اعتباری که به عنوان طلب نزد بیمه‌ها مانده است جبران شود.

وی تصریح کرد: با ادامه روند موجود علاوه بر اینکه قفسه داروخانه‌ها هر روز خالی‌تر از پیش خواهد شد و مردم در تأمین نیازهای دارویی و بهداشتی خود دچار مشکل می شود سوددهی داروخانه‌ها متوقف شده و کم‌کم به سوی ورشکستگی و تعطیلی کشانده می شوند.

همایش بیمه سلامت، چالش‌ها و چشم‌اندازها، 16 مهر توسط سازمان نظام پزشکی برگزار می‌شود و در آن مسائل حوزه بیمه سلامت نوسط مسئولان و کارشناسان این حوزه مورد بررسی قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha