سلامت نیوز: رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران گفت: افراد با رژیم غذایی مناسب و ورزش و چکاپ مرتبط 20 سال می‌توانند به عمر مفید سالمندی خود اضافه کنند.

لطفعلی پورکاظمی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: کسانی که در رشته تخصصی طب سالمندی که در ایران نیز بسیار کم این تخصص وجود دارد هستند می‌توانند مسائل پزشکی و ورزشی سالمندان را مورد بررسی قرار دهند.

وی افزود: در این راستا ما در طب سالمندی افراد سالمند را از نظر وضعیت قلب، کبد و استخوان‌ها و در نهایت عضلات با جوانی آنها مقایسه می‌کنیم زیرا مسائلی همچون رژیم غذایی، چاقی و ورزش کردن در سنین جوانی تأثیر بسیار شایانی برای حفظ سلامتی در سنین سالمندی دارد.

پورکاظمی گفت: افرادی که در سنین جوانی رژیم غذایی مناسب داشته و ورزش کرده باشند و در نهایت دچار اضافه وزن نبوده‌اند و سیگار و الکل نیز مصرف نکرده باشند 20 سال به طول عمر مفید آنان در سنین سالمندی بر اساس پژوهش‌های علمی و پزشکی جهانی اضافه می‌شود.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران تصریح کرد: افزایش 20 سال به طول عمر مفید افراد که از سنین جوانی و میانسالی برای حفظ و ارتقای سلامتی در دوره سالمندی توجه کرده‌اند منوط به انجام ندادن کارهای بسیار سنگین و غیراستاندارد، چکاپ‌های پزشکی مرتب و در نهایت رژیم غذایی مناسب همراه با ورزش متداول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha