سلامت نیوز: سرپرست جمعیت هلال‌احمر شمیرانات استان تهران از تأمین آمبولانس و خودرویی ترابری درمانگاه هلال احمر دربند خبر داد.

فریبا شاه‌ محمدی در گفت‌وگو با فارس؛ اظهار داشت: طی آخرین اقدامات برای حل نابسامانی‌های درمانگاه جمعیت هلال‌احمر دربند، آب معدنی در اختیار امداد‌گران قرار گرفته است و خشکبار نیز که مدتی در اختیار امدادگران قرار نگرفته بود برای آنان تهیه شده است.

وی افزود: در این راستا در تلاشیم تا آخر هفته امکانات زیستی که از ملزومات مورد نیاز امدادگران در هوای سرد است نیز برای آنها تهیه شود.

شاه‌ محمدی تصریح کرد: در این راستا با مذاکراتی که با رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر انجام دادیم قول مساعد برای تجهیز امکانات امدادی کوهستانی برای 50 امدادگر جمعیت هلال‌احمر شمیرانات صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا یک خودرو برای ارتقاء ناوگان ترابری مخصوص امداد کوهستان نیز مهیا شده است که در محل پایگاه و درمانگاه هلال‌احمر دربند مستقر می‌شود.

شاه محمدی بیان داشت: درصدد هستیم تا برای ارتقا سرعت انتقال مصدومان دربند یک آمبولانس نیز تا 40 روز آینده در محل درمانگاه دربند مستقر شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکل مکان درمانگاه و پایگاه هلال احمر دربند، که در کنار طویله و فاضلاب این منطقه قرار دارد هنوز به دلیل همکاری نکردن شهرداری شمیرانات پابرجاست و ما همچنان در حال رایزنی برای انتقال این پایگاه به محل مناسب دیگری هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، انتشار گزارش درمانگاه هلال احمر دربند، کنار طویله و فاضلاب چه می‌کند باعث واکنش مسئولان هلال احمر برای بر طرف شدن نابسامانی‌های این پایگاه شد.

این پایگاه با مشکلاتی مانند استقرار پایگاه و درمانگاه کوهستانی هلال احمر در مجاورت طویله و مقابل چاه فاضلاب، فقدان تلفن به دلیل پرداخت نکردن قبوض، نبود غذای مناسب و تجهیزات امدادی (کفش و لباس) و استفاده از آب سرویس بهداشتی برای آشامیدن امدادگران رنج می‌برد.

منتظر شبر، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران نیز خبر از برچیده شدن این پایگاه و درمانگاه برای استقرار این پایگاه در مکانی مناسب خبر داد و در ادامه پیگیری‌های فارس، ظاهر رستمی، دبیر کل جمعیت هلال احمر نیز از برخورد جدی با مسئولانی که در جمعیت هلال احمر در رابطه با قرار گرفتن پایگاه و درمانگاه کوهستانی هلال احمر دربند در کنار طویله و فاضلاب کوتاهی کرده‌اند و متخلف شناخته شوند، خبر داده بود.

پایگاه و درمانگاه کوهستانی جمعیت هلال احمر شمیرانات استان تهران که در حال حاضر در مجاورت میدان سربند یا همان دربند واقع شده است از مشکلات عدیده‌ای رنج می‌برد، از جمله آینکه امدادگران این پایگاه از کمترین تسهیلات امدادی، بهداشتی و زیستی برخوردار هستند و در نهایت این پایگاه و درمانگاه در مجاورت طویله احشام افراد بومی منطقه دربند و چاه فاضلاب این منطقه قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha