سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری حدود 1200 میلیارد تومان اعتبار میخواهد که باید دولت و مجلس این اعتبار را در بودجه سال 91 لحاظ کنند تا این قانون ضمانت اجرایی پیدا کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، غضنفر میرزابیگی در یکصد و سی و دومین جلسه شورای عالی نظام پرستاری کشور اظهار داشت: زمان زیادی از ابلاغ قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و البته اجرا نشدن آن گذشته است اما برای عملیاتی شدن آن باید بار مالی ناشی از این قانون در بودجه سنواتی لحاظ شود و علاوه بر آن باید بیمه‌ها وارد صحنه عمل شوند و بخشی از هزینه ها را تقبل کنند.  

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به حجم بالای استخدام پرستاران در بیمارستان های زیر مجموعه وزارت بهداشت، افزود: باید کمی از زمان اجرای قانون ارتقای بهره وری بگذرد تا با ورود فارغ التحصیلان جدید دانشگاه ها به سیستم های درمانی بخشی از کمبود نیروها به ویژه در بخش های خصوصی و تامین اجتماعی جبران شود.

وی اظهار کرد: پس از فارغ شدن از اجرای قانون ارتقای بهره‌وری در بخش دولتی، قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری کلید می‌خورد.
 
*1200 میلیارد تومان برای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری کافی است

میرزابیگی گفت: برخی بر اساس اطلاعات کارشناسی که در رسانه‌ها نیز مطرح شده، بودجه لازم برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را 2500 میلیارد تومان ارزیابی کرده‌اند در حالی که این طور نیست و برآوردهای ما نشان می‌دهد بر اساس موجودی فعلی که پرستار دریافت می کند سالانه معادل 1200 میلیارد تومان برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیاز داریم.

وی تاکید کرد: باید قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری برای ارتقای کیفیت خدمات پرستاری و جلب رضایتمندی مردمی اجرا شود و به این منظور باید بیمه ها وارد صحنه عمل شوند و بخشی از هزینه‌ها را تقبل کنند.

*قول رئیس جمهوری برای دریافت حق جذب پرستاران

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری های سازمان نظام پرستاری رئیس‌جمهوری قول داد پرستاران و کارکنان غیر هیئت علمی وزارت بهداشت مانند کارمندان وزارت علوم حق جذب دریافت کنند که امیدواریم در آینده نزدیک اجرایی شدن آن را شاهد باشیم.

*دعوت به همکاری از صاحبنظران علم پرستاری

میرزابیگی با اشاره به صدور مجوز انتشارات سازمان نظام پرستاری کشور ‌توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: از اساتید دانشگاه و صاحبنظران فعال در زمینه تولید علم رشته پرستاری و همچنین افراد فعال در عرصه نویسندگی و نشر و انتشارات دعوت می کنیم تا در این زمینه با ما همکاری کنند و این نیاز و انتظار جامعه پرستاری کشور را برآورده کنند.

*بسته حمایتی هیئت مدیره های نظام پرستاری ابلاغ می شود

وی خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز دوره سوم سازمان، بسته حمایتی جدیدی را برای هیئت مدیره های نظام پرستاری طراحی کردیم که به زودی ابلاغ می شود تا هیئت مدیره ها با حداقل فعالیت در بهره گیری از روشهای مندرج در این بسته بیشترین درآمد را به دست آورند.

*همه پرستاران می توانند تحت پوشش بیمه مسئولیت حرفه ای قرار گیرند

میرزابیگی با اعلام اینکه شرکت خدمات بیمه ای سازمان نظام پرستاری تحت عنوان «پیشگامان نظام سلامت» ویژه پرستاران و سایر کادر بهداشت و درمان تاسیس شده است، افزود: هدف اصلی ما این است که تمام پرستاران شاغل کشور تحت پوشش بیمه مسئولیت حرفه ای قرار گیرند تا ضمن حمایت های شغلی از پرداخت هزینه های کلان دیه ناشی از خسارات وارده به بیمار مصون بمانند.

*مثلث رفاهی پرستاران

وی از تجمیع قدرت اقتصادی پرستاران به عنوان یکی از اهداف و برنامه های سازمان نظام پرستاری یاد کرد و افزود: این اقدام به منظور تشکیل مثلث رفاهی – اقتصادی با اضلاع تعاونی ملی پرستاران، تعاونی اعتبار پرستاران و تعاونی های مسکن پرستاران در کل کشور انجام شده که بنا داریم به تقویت این فعالیت ها بپردازیم تا در بلند مدت بتوانیم خواسته های به حق جامعه پرستاری را برآورده کنیم.

میرزابیگی سیاستگذاری برای ترویج دوره های آموزشی کمک پرستاری را از جمله اقدامات سازمان نظام پرستاری عنوان کرد و افزود: تربیت کمک پرستار از سوی سازمان نظام پرستاری در قالب بیست و هشتمین مصوبه شورای عالی اشتغال به تصویب رسیده و از طریق وزارت کار به سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی همکاری سازمان نظام پرستاری در روند اعزام پرستاران برای ارائه خدمات و مراقبتها به حج تمتع، عمره، کربلا و سوریه، اجرای پدافند غیرعامل در سازمان، اجرای تفاهمنامه با دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای تولید لوح های فشرده آموزشی با 14 امتیاز مداوم سالانه، برگزاری دوره های آموزش مداوم پرستاری و همکاری با شورای عالی آموزش مداوم، همکاری با موسسه استاندارد برای ثبت ملی استانداردهای خدمات پرستاری را از دیگر اقدامات این سازمان معرفی کرد و صدور 2هزار بیمه مسئولیت حرفه ای طی 6 ماه اخیر از دیگر اقدامات این سازمان معرفی کرد.ز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha