دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 34196
سلامت نیوز: متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی بقیه الله درباره برخی تبلیغات ماهواره ای مبنی بر استفاده از شامپوهایی برای بازگشت مجدد رنگ طبیعی مو گفت: هیچ شامپویی نمی تواند موی سفید را سیاه كند.

مسعود داوودی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در برخی تبلیغات ماهواه ای ادعا می شود ظرف دو تا سه هفته رنگدانه های موهایی كه سفید شده اند به حالت اولیه باز می گردند كه این تبلیغات دروغ محض است.

این متخصص پوست و مو گفت: رنگدانه سازی مو به ریشه مرتبط است و این محلول ها هیچ گونه دسترسی به ریشه مو ندارند و به فرض اینكه این مواد در رنگدانه سازی ریشه های مو تاثیر گذار باشند، چندین سال طول می كشد تا رنگدانه سازی به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: شامپو یا محلول هایی كه در ماهواره یا مراكز فروش مواد بهداشتی و آرایشی تبلیغ می شوند، عموما رنگ هایی هستند كه به شكل شامپو عرضه می شوند.

داوودی با بیان اینكه مردم نباید فریب این نوع تبلیغات را بخورند، گفت: در صورتی كه افراد بخواهند از این محلول ها یا شامپوها به عنوان رنگ مو استفاده كنند، مانعی ندارد اما باید توجه داشته باشند كه استفاده از این مواد، تغییر دایمی در رنگ موهای آنها ایجاد نمی كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha