دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 34197
سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت از راه‌اندازی مركز جامع مغز و اعصاب خبر داد و گفت: حدود 70 هزار بیمار مبتلا به ضایعات نخاعی در كشور داریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حسن امامی رضوی در مراسم اعطای حكم استادی به پروفسور سمیعی افزود: پروفسور سمیعی و همچنین دانشگاه علوم پزشكی تهران هردو نماد علمی كشور هستند كه پیوند این دو نماد را تبریك می‌گویم و خوشحالم از این‌كه مركز جامع مغز و اعصاب ب‌زودی به كمك این استاد در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.

وی اظهار كرد: گروه جراحی مغز و اعصاب با ظرفیت بالای اعضای هیات علمی كه 30 نفر هیات علمی در یك پردیس و 20 نفر در پردیس دوم وجود دارد. زمینه كارهای بسیار خوبی را دارد. در گروه علوم پایه مانند فیزیولوژی، فارموكولوژی همكاری‌های خوبی در علوم اعصاب وجود دارد و مركز تحقیقات اعصاب، مركز تحقیقات نوروفیزیولوژی و بخشی كه بیماری ام‌اس متمركز است، هم بسیار فعالند.

امامی رضوی از راه‌اندازی مركز نورو اینترونشن (مداخلات اعصاب) خبر داد و گفت: مركز تحقیقات ضایعات نخاعی از 5 سال پیش روی آن متمركز شده‌ایم و تیمی از تمام دانشگاه‌ها و مراكز علمی در این مركز كار می‌كنند تا به نتیجه برسیم. حدود 100 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در این مركز مستقرند و بیش از 200 بیمار به صورت سرپایی و بستری ماهانه از این مركز خدمات می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha