سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: مصرف آب آلبالو یا آب برگه‌ میوه‌ها در دفع سموم از بدن سالمندان مؤثر است و سیستم دفع بدن آنها را تقویت می‌کند.

مرتضی صفوی، در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: برخی تغییرات فیزیولوژیکی در بدن سالمندان ایجاد می‌شود که این تغییرات با کاهش قدرت بدنی، اختلال در سیستم ایمنی و اختلال در سیستم گوارشی، سیستم قلبی و عروقی و عصبی همراه است.

وی گفت: تغذیه سالم و ورزش مداوم مانند پیاده‌روی در شادابی سالمندان می‌تواند تاثیرگذار باشد؛ برنامه ‌غذایی سالمندان مانند برنامه غذایی دیگر گروه‌هاست و باید از همه گروه‌های‌ غذایی در برنامه غذایی آنها وجود داشته باشد، تنوع، تعادل و تناسب نیز باید رعایت شود.

این متخصص تغذیه بیان داشت: قدرت بافت عضلانی سالمندان کاهش پیدا می‌کند و تحرک بدنی آنها نیز کم شده و نیاز به انرژی نسبت به گذشته کمتر می‌شود.

صفوی اضافه کرد: مصرف مایعات در دوره سالمندی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مصرف کم مایعات زمینه یبوست، زخم بستر، بیماری‌های دستگاه ادراری و بیماری‌های دستگاه‌های تنفسی در سالمندان را ایجاد می‌کند و مصرف 6 تا 8 لیوان آب می‌تواند از بروز این بیماری‌ها در سالمندان پیشگیری کند.

وی بیان کرد: مصرف آب آلبالو یا آب برگه‌ میوه‌ها برای دفع سموم از بدن سالمندان از اهمیت زیادی برخوردار است و سیستم دفع بدن آنها را تقویت می‌کند؛ باید تعداد وعده‌های غذایی سالمندان افزایش پیدا کرده و حجم آن باید کم شود همچنین باید برای پیشگیری از پوکی استخوان از غذاهای سرشار از کلم و گردو استفاده کنند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: غذاهای سالمندان باید نرم و به صورت پوره باشد، به دلیل اینکه آنها مشکل جویدن دارند همچنین ورزش‌های روزانه مانند پیاده‌روی و نرمش‌های سبک از بروز بیماری‌های مختلف در آنها پیشگیری می‌کند؛ سالمندان باید حدود 20 دقیقه در مقابل نور آفتاب قرار گیرند تا ویتامین D کافی به بدن آنها برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha