سلامت نیوز: محققان اصفهانی ژل های درمانی با نام ای.پی. آر ساختند كه در درمان تمامی آسیب های پوستی كاربرد دارد.

علیرضا محسنی یكی از محققان این طرح روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بهبود زخم نتیجه فعل وانفعال پیچیده بین انواع مختلف سلول در ناحیه زخم و توانایی آن ها برای تولید یك سری فاكتور رشد و پاسخ به آن هاست.

وی افزود : پلاكت های خونی، عناصر پلاسمایی به شكل كروی یا تخم مرغی هستند كه در انسان و سایر پستانداران فاقد هسته هستند و در این ژل درمانی رشد مشتق از پلاكت (PDGF) به عنوان عامل درمانی برای پیشبرد ترمیم زخم های پوستی مطرح شده است.

این محقق خاطرنشان كرد : ژل ای.پی .آر در تمامی آسیب های پوستی شامل آسیب های سوختگی، سالك، زخم های دیابتی و دیگر زخم ها، بیماری های پوستی و جای آكنه استفاده می شود. همچنین از این محصول می توان در جوانسازی پوست صورت، دست ها و گردن استفاده كرد و استفاده از آن موجب كاهش زمان ترمیم ضایعات پوستی می شود .

وی افزود: از دیگر كاربردهای این ژل در درمان كامل ریزش مو ، رویش و رشد مو و كمك به دریافت بهتر گرافت های مو در افرادی است كه پیوند مو می شوند.

به گفته این محقق این ژل بر روی 90 درصد بیماران آلوپسی آرائاتا نتیجه مثبت داشته و این در حالی است كه ژل های درمانی قبلی گزارش شده در دنیا 60 درصد كارآیی را داشته اند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha