سلامت نیوز: دبیر علمی نوزدهمین كنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت : طبق آخرین تحقیقات جهانی ، مكمل های دارویی غضروف ساز گلوكوزامین هیچ اثری بر روی عضروف سازی در بدن ندارند .

دكتر سید مرتضی كاظمی روز - یكشنبه - در جمع خبرنگاران افزود: طبق آخرین مطالعات و تحقیقاتی كه یك ماه قبل در كشور سوئیس انجام شد مكمل های دارویی عضروف ساز اثری بر روی عضروف سازی انسان ندارد و این داروها در كشورهای خارجی توسط پزشكان تجویز نمی شوند .

وی خاطرنشان كرد : نوزدهمین كنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران از 25 تا 29 مهرماه در تهران برگزار می شود . موضوع داروهای مكمل یكی از مهمترین مباحثی است كه در این كنگره مطرح می شود .

كاظمی اظهار داشت : 80 درصد از صدمات بیماران ارتوپدی ناشی از سوانح گوناگون همچون تصادفات وشكستگی ها است كه در این كنگره برای نخستین بار برنامه مدون تصادفات اضافه شده است و آموزش های لازم در این زمینه به مخاطبان ارایه می شود.

رییس مركز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی افزود : با توجه به این كه شكستگی ها در افراد مسن یكی از مهمترین مسایل دوران سالمندی است از این رو همزمان با برپایی نوزدهمین كنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران آموزش هایی در زمینه نحوه ریتمیك چگونگی نشستن و برخاستن افراد مسن ارایه می شود.

وی گفت : شایع ترین شكستگی در دنیا مچ دست افراد به علت پوكی استخوان است كه به هنگام زمین خوردن ، دست اولین عضوی است كه صدمه می بیند و سپس شكستگی ران ، بالای ران و‌مهره ها است .

كاظمی خاطرنشان كرد: لگن جمجمه دوم بدن انسان است. زمانی كه لگن دچار شكستگی می‌شود، اعضای حساس داخلی صدمه می‌بیند. كلسیم در شكستگی استخوان ها اهمیت دارد ولی تنها عامل نیست و كمبود كلسیم و ویتامین D باعث پوكی استخوان می شود.

به گفته وی 70 مقاله علمی به دبیرخانه نوزدهمین كنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران ارسال شده است كه از میان آنها 30 مقاله به شكل سخنرانی در طول روزهای برپایی كنگره ارایه می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha