سلامت نیوز: بنابر اعلام مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی استفاده از كامپیوتر باعث ضعیف شدن چشم، افرایش نمره عینك  و ایجاد آب مروارید در كاربران نمی شود.

به گزارش سلامت نیوز، بیماری های چشمی شایعترین شكایت مربوط به سلامتی كاربران كامپیوتر است و خستگی چشم، تاری دید، سوزش، خارش یا اشك ریزش، اختلال كوتاه مدت و موقت، دید رنگی و سردرد مشكلات شایعی است كه ابراز می شود.

بنابراین گزارش، 75 درصد كاربران دچار خستگی چشم گاهگاهی می شوند و از مهمترین علت خستگی چشم كاربران، عیوب انكساری اصلاح نشده یا درست اصلاح نشده چشم است كه در این زمینه 30 درصد از كارمندان اداری عیوب انكساری اصلاح نشده یا درست اصلاح نشده چشم دارند.

بر اساس این گزارش، افراد دوربین و آستیگمات بیشتر دچار ناراحتی می شوند عینك های دودی برای كاهش درخشندگی و بازتابش نور از صفحه مانیتور نه تنها مناسب نمی باشد بلكه با ایجاد كنتراست نامناسب بین صفحه مانیتور و محیط اطراف خستگی چشم را افزایش می دهد.

این گزارش می افزاید، عینك های معمول و مخصوص دید نزدیك خواندن در فاصله ۳۰ تا۳۵ سانتی متر مناسب است در حالی كه كابران كامپیوتر نیاز به خواندن صفحه مانیتور از فاصله ۶۰ سانتی متری دارندكه عینك های ترمینال مناسب تر است.

مركز سلامت محیط و كار توصیه كرد: كاربر مرتب چشم خود را از مانیتور بردارد تا عضلات سیلیاری چشم استراحت كند و كاربری كه برای دیدن صفحه مانیتور به جلو خم می شود باید معاینه چشم شده یا مانیتور نزدیك تر گذاشته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha