سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 34248
سلامت نیوز: برای پیشگیری از مسمومیت در كودكان، داروها را به عنوان شیرینی معرفی نكنید.

كارشناس آموزشی مركز فوریت های پزشكی اورژانس كشور ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: والدین باید همیشه بلافاصله بعد از مصرف دارو درب آن را ببندند و مطمئن شوند كه بسته بندی، ایمن باشد و دارو را در جایی كه دور از دسترس كودكان باشد نگهداری كنند.

آرزو دهقانی افزود: لازم است قرص ها را در ظروف اصلی خودشان نگهداری كرده و قرص های حاوی آهن و سایر داروها را خارج از دسترس و دید كودكان نگهداری كنند.

وی تصریح كرد: همه داروها را در بسته بندی با درهای ایمن نگهداری كنند به نحوی كه كودك حتی با تلاش هم نتواند آنها را باز كند همچنین بهتر است یك بار در ماه داروها را بررسی و همه داروهای تاریخ گذشته را بیرون بریزند.

این كارشناس آموزشی گفت: برخی از شربت ها با طعم های مورد پسند كودكان تولید می شوند و هرگز نباید این داروها را در دسترس كودكان قرار داد همچنین والدین می توانند به كودكان آموزش دهند با كمك آنها یا فرد بزرگسال مسئول، قبل از خوردن غذا یا نوشیدن نوشیدنی ها، آنها را بررسی كنند.

دهقانی خاطرنشان كرد: در دقایق و ساعات اولیه بعد از خوردن قرص ها، تهوع، استفراغ، اسهال و خونریزی دستگاه گوارش ممكن است اتفاق بیافتد و این مشكلات ممكن است تا حد شوك، اغمای، تشنج و حتی مرگ پیش بروند.

وی افزود: حتی اگر بچه بعد از خوردن تصادفی قرص ها ظاهرا هیچ علامتی نداشت یا عوارضی ظاهر نشد، باید توسط پزشك ارزیابی شود تا از عدم وجود آثار و علائم مسمویت مطمئن شوند زیرا آهن جذب شده از روده كوچك بلافاصله وارد جریان خون می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha