سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 34255
سلامت نیوز: تحقیقات پزشکی نشان می دهد که مادران می توانند با خوردن ویتامین های مختلف در دوره بارداری خطر بروز ناهنجاریهای جنینی و تولد کودکان کم وزن را کاهش دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری albawaba، این تحقیقات پزشکی نشان می دهد خوردن ویتامین ها به طور منظم در مراحل حاملگی می تواند به کاهش تولد کودکان کم وزن کمک کند و خطر ناهنجاریهای جنینی را کاهش دهد.
 
پژوهشگران می گویند خوردن وعده های روزانه ویتامین ها تا حد زیادی با کاهش خطر تولد کودکان نارس یا بروز ناهنجاریهای جنینی در ارتباط است به گونه ای که پزشکان را بر آن داشته است تا از زنان قبل از زایمان یا حتی دختران قبل از ازدواج بخواهند که برای تضمین عدم بروز مشکلات در زایمان یا نارس و ناقص الخلقه به دنیا آمدن کودکان خود؛ ویتامین مصرف کنند.
 
این تحقیقات نشان می دهد که خوردن ویتامین ها باعث کاهش 10 تا 20 درصدی خطر ابتلا به ناهنجاری های جنینی یا تولد کودکان نارس می شود.
 
بر پایه این گزارش، بدن مادر در دوره بارداری نیاز به ویتامین ها و املاح ضروری برای رشد مناسب جنین دارد.
 
مادر در سه ماهه اول بارداری به اسید فولیک نیاز دارد که نقش مهمی در ساختن دستگاه عصبی جنین ایفا می کند و به کاهش آسیبهای دستگاه عصبی در دوره شکل گیری آن کمک می کند.
 
میوه ها، سبزی ها، آب پرتقال و برنج از جمله منابع خوب حاوی اسید فولیک هستند که بهتر است مادر در روز 0.5 میلی گرم اسید فولیک دو ماه قبل از بارداری و سه ماه اول دوره بارداری دریافت کند.
 
 بدن مادر همچنین در دوره بارداری بیش از معمول به آهن نیاز دارد زیرا باعث می شود که خون لازم، غذای مورد نیاز را به جنین برساند.
 
سبزی ها از جمله اسفناج، توت فرنگی، جگر و گوشت منابع سرشار از آهن هستند.
 
آهن اگر همراه با ویتامین C  به بدن برسد، جذب آن آسان می شود و باید دانست که خوردن قهوه یا چای جذب آهن را کاهش می دهد.
 
توصیه می شود که زنان باردار از هفته بیستم بارداری روزانه آهن دریافت کنند و دریافت آهن در صورتی که مادر غذای خوب بخورد و آزمایش خون کمبود آن را نشان ندهد، ضروری نیست.
 
بر پایه این گزارش، روی و کلسیم نیز به رشد جنین کمک می کند و می توان با خوردن مقادیر کافی مواد غذایی، به آنها دست یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha