سلامت نیوز: رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران گفت: سفرهای توریستی، زیارتی و بودن با خانواده و دوستان می تواند کیفیت عمر سالمندی را ارتقاء ‌دهد.

لطفعلی‌ پورکاظمی در گفت‌وگو با فارس؛ اظهار داشت: آن دسته از سالمندانی که در دوران جوانی و میانسالی به ورزش‌های منظم و اصولی علاقه‌مند بودند و از نظر رژیم غذایی دستورات پزشکی را به رعایت کردند و به ویژه در شغلی که داشتند پیشگیری از انواع صدمات شغلی را به صورت جدی و اصولی رعایت کردند دوران میانسالی را به بهترین وجه سپری می‌کنند.

وی با بیان اینکه ورود به دوران سالمندی آینده همه انسان‌ها است، گفت: بسیاری از سالمندان از واژه پیری و سالمندی رضایت ندارند و معتقدند که ما جوان هستیم و هنور انرژی دوران جوانی چه از نظر جسمی و چه روحی و روانی در کالبد ما وجود دارد.

پورکاظمی افزود: برخی بیماری‌ها از جمله آرتروز، پوکی استخوان، دیسک کمر و گردن، فشار خون، گرفتن عروق کرونر قلبی، نقرس، اختلالات ارتوپدی و روحی- روانی و سرطان در سالمندان شایعتر است.

وی بیان داشت: در حقیقت می‌توان عنوان کرد که تمام بیماری‌ها را می‌توان به تأخیر انداخت و زندگی سالم و بدون عذاب را سپری کرد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران گفت: آنچه در دوران سالمندی بسیار ضروری است این است که باید با داشتن روحیه‌ای قوی، بشاش و اعتماد به نفس بالا به زندگی روزمره ادامه داد و در حال و هوای جوانی زندگی کرد.

پورکاظمی افزود: می‌توان در دوران سالمندی، زندگی جوان و شاداب داشت و با انواع ورزش‌های سبک روزمره از جمله پیاده روی، نرمش، آرام دویدن، شنا، دوچرخه‌سواری و بسیاری از رشته‌های مشابه به زندگی دلنشین و ارزشمند خود ادامه داد.
 
وی بیان کرد: افزود: افرادی که به استعمال دخانیات، الکل، مواد مخدر علاقه‌مندند یقیناً به درجاتی از بیماری‌های قلبی، کبدی، مغزی، سرطان و گوارشی مبتلا می‌شوند و دوران سالمندی را در بستر بیماری یا با عذاب سپری می‌کنند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران خاطرنشان کرد: با رعایت رژیم غذایی و مراقبت‌های پیشگیرانه پزشکی و رفتن به انواع سفرهای توریستی و زیارتی و بودن با خانواده و دوستان، درجات کیفیت عمر سالمندی را به بالاترین حد ارتقاء داد و با اتکاء به ایمان و رعایت قوانین الهی تا سال‌های طولانی زندگی سالم و پر نشاط را ادامه داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha