سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 34262
سلامت نیوز: یک گروه محیط زیستی یک سال پس از نشت گل و لای مرگ آور سمی در مجارستان اعلام کرد که فجایع سمی معدنی در شرق اروپا در حال ظهور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، گابور فیژسکی، رئیس صندوق جهانی طبیعت در مجارستان که در نیمه اول 2011 رئیس این صندوق خواهد بود گفت: مجارستان بدون اینکه اقدامی برای خنثی کردن بمبهای ساعتی دیگر در اروپای مرکزی و شرقی کند اجازه داد ریاستش تمام شود.

کمی قبل از سالگرد بزرگترین فاجعه زیست محیطی مجارستان این صندوق از اتحادیه اروپا خواسته تا بروکسل طرحی را برای تضمین اعمال قوانینی جدید برای زباله های معدنی در اروپا به اجرا درآورد.

فیژسکی به خبرگزاری فرانسه گفت: قانون اتحادیه اروپا در سال 2006 اصولاً اقدام خوبی است اما هم اکنون باید با جدیت اجرا شود.

در ماه سپتامبر مقامهای مجارستان شرکتی که مسئول نشت مواد سمی سال گذشته که منجر به کشته شدن 10 نفر شد را 470 میلیون یورو جریمه کرد. در این حادثه 1.1 میلیون متر مکعب گل و لای قرمز سمی را به مناطق و دهکده های اطراف منتشر کرد.

این صندوق هشدار داده  که مواد سمی خطرناک در همه بلوک سابق کمونیستی اروپا وجود دارند.

هفته گذشته گروه صلح سبز تظاهراتی را علیه ذخیره مواد خطرناک در یک منبع ذخیره گل و لای قرمز در مجارستان برگزار کرد و خواستار تعطیل فوری آن شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha