سلامت نیوز: رئیس كل سازمان نظام پرستاری گفت: اعضای شورای عالی نظام پرستاری باید با مراجعه به بیمارستان ها و مراكز درمانی مناطق خود بر اجرای قانون ارتقای بهره وری (كاهش ساعت كاری پرستاران) در استان ها نظارت كنند و نتایج آن را به سازمان مركزی برای ارایه به مجلس گزارش دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری،غضنفر میرزابیگی در یكصد و سی و دومین جلسه شورای عالی نظام پرستاری كشور، افزود: اعضای شورای عالی نظام پرستاری باید به عنوان نماینده سازمان در مورد روند اجرای قانون ارتقای بهره وری در استان های مختلف كشور، آغاز یا عدم آغاز اجرای این قانون و نحوه اجرا اطلاعات لازم را كسب و به سازمان نظام پرستاری گزارش كنند.

وی با بیان اینكه خط پایان و آخرین مهلت اجرای قانون ارتقای بهره وری توسط دانشگاه ها اول مهر است، افزود: همكاران شورای عالی نظام پرستاری از بیمارستان ها و مراكز درمانی استان های خود بازدید كنند و نتایج نظارت خود را به سازمان نظام پرستاری اعلام كنند.

رئیس كل سازمان نظام پرستاری خاطرنشان كرد: قانون ارتقای بهره وری در برخی از استان ها اجرا شده و در برخی مراكز هنوز ایراداتی وجود دارد كه با شناسایی این مراكز، باید در رفع اشكالات و نواقص اجرایی قانون تلاش كرد.

وی، برخی از نواقص اجرایی قانون ارتقای بهره وری را ناشی از كم اطلاعی دانست و افزود: اعضای شورای عالی به عنوان نمایندگان نظام پرستاری باید این موارد را در قالب پرسش و پاسخ های عمومی مطرح و به سازمان نظام پرستاری منعكس كنند.

میرزابیگی با اشاره به تشكیل تیم پاسخ به سوالات و حل شبهات قانون ارتقای بهره وری در سازمان نظام پرستاری، افزود: پرستاران از طریق تلفن یا گذاشتن كامنت در سایت پرسش های خود را درباره این قانون مطرح و پاسخ مناسب خود را دریافت كنند.

وی تاكید كرد: مبنای انعكاس گزارش اعضای شورای عالی نظام پرستاری در مورد اجرای قانون ارتقای بهره وری در استان های كشور، گزارش كلی است كه سازمان نظام پرستاری در مورد نحوه اجرای این قانون به مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای نظارتی ارائه خواهد كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha