سلامت نیوز: یک محقق طب اسلامی گفت: برای استفاده از مواد منجمد باید به مرور آن را از حالت انجماد خارج کرد و اگر بلافاصله در آب گرم یا زودپز قرار داده شود، افراد به جای غذا فقط تفاله آن را مصرف می‌‌کنند که موجب بروز ناراحتی‌های گوارشی می‌شود.

سیدعلی ابوالحبیب محقق طب اسلامی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ماشینی شدن زندگی، بسیاری از امور زندگی انسان را تحت تأثیر قرار داده است.

وی اضافه کرد: متأسفانه اکثر خانواده‌ها به دلیل مشغله بسیار و نداشتن وقت، برخی از مواد غذایی را آماده کرده و در فریزر قرار می‌دهند و معمولاً سرمای فریزرهای خانگی 18 تا 20 درجه زیر صفر است.

این محقق طب اسلامی افزود: بهتر است افراد غذاهای تازه مصرف کنند به دلیل اینکه غذاهای تازه تمام مواد مغذی بدن افراد را تأمین می‌کند و افراد از مصرف غذاهای فریز شده نیز حتی‌الامکان خودداری کنند.

ابوالحبیب ادامه داد: برای استفاده از مواد منجمد باید موادغذایی به مرور از حالت انجماد خارج شود ولی اگر این کار انجام نشود و بلافاصله مواد غذایی در آب گرم یا زودپز قرار داده شود، با این کار افراد به جای غذا فقط تفاله آن را مصرف می‌کنند که همین امر موجب ناراحتی‌های گوارشی می‌شود.

وی عنوان کرد: برای ذخیره کردن مواد غذایی می‌توان از روش خشک کردن استفاده کرد که در این روش هم رنگ، طعم و بوی سبزی‌ها و مواد غذایی بهتر حفظ می‌شود.

این محقق طب اسلامی بیان داشت: سبزی‌ها دارای ویتامین‌های مقوی هستند که با خرد شدن و پختن در آب اکثر ویتامین‌های محلول در آن از بین می‌رود و در این حالت نیز ما تفاله سبزی‌ها را مصرف می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha