سلامت نیوز: عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: فضاهای آموزشی و بهداشتی مدارس قدیمی مناسب نیست و وزارت آموزش و پرورش برای رفع این مشکل باید اقدامات وسیعی را انجام دهد.

امیر طاهر‌خانی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: به سلامت دانش‌آموزان در مدارس باید نگاه ویژه‌ای شود و هر چیزی که سلامتی آنها را به خطر می‌اندازد، برطرف شود.

وی در خصوص وضعیت فضاهای بهداشتی مدارس افزود: در حال حاضر مدارس جدیدی که ساخته می‌شود از نظر فضاهای بهداشتی استاندارد‌های لازم را دارند اما مدارس قدیمی وضعیت مناسبی ندارند و باید برای رفع آنها آموزش و پرورش عزم خود را جزم کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بیشترین مشکلات فضاهای بهداشتی مدارس مربوط به مدارس قدیمی است، تصریح کرد: باید با اختصاص اعتبارات و حمایت‌های لازم فضاهای آموزشی و بهداشتی مدارس قدیمی بازسازی و استانداردهای لازم در آنجا لحاظ شود.

طاهر‌خانی در خصوص وضعیت سرویس‌های بهداشتی مدارس کشور در مقایسه با سایر کشورهای دیگر گفت: فضاهای بهداشتی مدارس کشور نسبت به دیگر کشورها از وضعیت بدی برخوردار نیست اما نمی‌توان اذعان داشت که شرایط ایده‌آل است، از این رو برای دست یابی به استانداردهای جهانی باید تلاش بیشتری انجام داد چرا که تحقق این امر در پیشرفت تحصیلی دانش‌‌اموزان مؤثر خواهد بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش مربیان بهداشت در سلامت دانش‌آموزان بیان داشت: وجود معلم بهداشت در مدرسه امری ضروری به شمار می‌رود و این درحالی است که تعداد مربیان بهداشت در مدارس کافی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha