سلامت نیوز: یک متخصص بیماری‌های کودکان گفت: عفونت ادراری در میان دانش‌آموزان دختر خصوصاً در مقطع ابتدایی بیشتر دیده می ‌شود که دلیل عمده آن کثیف بودن سرویس‌های بهداشتی مدارس و عدم وجود آب گرم در آن است.

منصور بهرامی، در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: یکی از توصیه‌های بهداشتی به تمام افراد این است که مایعات فراوان بنوشند همچنین به هیچ عنوان تخلیه ادرار و مدفوع خود را به تأخیر نیندازند.

وی افزود: نگه داشتن ادرار در دختربچه‌ها به خصوص دانش‌آموزان ابتدایی بیشتر دیده می‌شود که دلیل عمده آن، کثیف بودن سرویس‌های بهداشتی مدارس و فقدان آب گرم در آن است؛ متأسفانه این مسئله یکی از نقاط ضعف مدارس کشور ما به شمار می‌رود.

این متخصص بیماری‌های کودکان ادامه داد: به دلیل وجود چنین شرایطی، دانش‌آموزان رغبتی برای استفاده از سرویس‌های بهداشتی مدارس پیدا نمی‌کنند و ادرار خود را تا زمانی که به منزل برگردند، نگه می‌دارند که این مسئله به مثانه آنها آسیب زیادی وارد می‌کند.

وی ابتلا به عفونت ادراری را در میان دانش‌آموزان دختر بیشتر دانست و اضافه کرد: همچنین یبوست و بیماری‌های مثانه از جمله بیماری‌های دیگری است که بعضی از دانش‌آموزان به واسطه کثیف بودن سرویس‌های بهداشتی مدارس و نبود آب گرم به آن مبتلا می‌شوند.

بهرامی به نقش مربیان بهداشت در حفظ سلامت دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: مراقبان بهداشت باید حضور مستمر در مدارس داشته باشند ضمن اینکه این افراد باید حداقل روزی 10 بار از سرویس‌های بهداشتی مدارس بازدید کرده و با جدیت از مسئولان بخواهند که برای رفع مشکلات بهداشتی مدارس اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه آموزش نکات بهداشتی به دانش‌آموزان خصوصاً دانش‌آموزان دوره ابتدایی باید جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: مسئولان مدارس باید برای این امر وقت بگذارند همچنین توصیه می‌شود در کنار کلاس‌های درسی مدارس، آموزش‌های بهداشتی به دانش‌آموزان ارائه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha