سلامت نیوز: یك متخصص مغز و اعصاب با بیان اینكه خواب نیمروزی، اصولا از نظر علم پزشكی بهداشتی نیست، عنوان كرد: خواب نیمروزی را حتی برای تقویت حافظه نیز توصیه نمی‌كنیم.

دكتر فرامرز امیری درگفت‌وگو با ایسنا، افزود: خواب نیمروزی سبب افزایش مرگ و میر، سكته‌های قلبی و سكته‌های مغزی می‌شود.

وی ضمن بیان این مطلب كه اگر بناست افراد در میان روز، تجدید قوا كنند نباید این میزان استراحت به بیش از 15دقیقه برسد، اظهار كرد: اگر به انجام فعالیتی چون درس خواندن مشغول هستید، این استراحت الزاما به معنای عدم فعالیت و خوابیدن نیست، یك پیاده‌روی ساده و یا گوش دادن به یك موسیقی هم می‌تواند به عنوان استراحت ذهن در فواصل درس خواندن مفید واقع شود. زیرا مطالعه ممتد نیز موجب افت كاركرد مغز می‌شود.

امیری با اشاره به این‌كه خواب نیمروزی در علم پزشكی امروز، خواب مضر محسوب می‌شود، اظهار كرد: تغییراتی در حین خواب در بدن انسان ایجاد می‌شود كه اگر آن تغییرات در روز رخ بدهد این مسئله به ضرر بدن است و برای عروق مغز اثر مخرب دارد و فرد را مستعد ابتلا به سكته‌های قلبی و مغزی می‌كند.

این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: كسی هم كه كمبود خواب شبانه دارد بهتر است مشكل خوابش را حل كند نه اینكه بخواهد آن را با خواب بعدازظهر جبران نماید. خواب نیمروزی نه تنها باعث می‌شود كاركرد مغزی افت كند بلكه فرد زمان مفید زندگی‌اش را نیز از دست می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha